5 דק’ קריאה 15/01/2016

אתם חייבים לכלול את יוטיוב באסטרטגיית השיווק שלכם

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מכירות 📊
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

סרטוני יוטיוב

אם גם מבחינתכם יוטיוב הוא עדיין המקום הזה באינטרנט עם חתולים שמנגנים על פסנתר, כלות שנופלות לבריכה ושירים של זמרים קוריאנים שעוברים את ה-2 מיליארד צפיות (אני חייב להודות שגם אני תרמתי כמה מאות צפיות בגנגנם סטייל…) – זה הזמן לבצע ריפרש בתודעה: יוטיוב הוא לא רק האתר השלישי הנצפה ביותר בעולם (אחרי גוגל ופייסבוק) אלא גם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות שיווק עדכניות, ולכל מי שרוצה להרחיב את מאגר הלקוחות שלו כדאי לשקול גם יצירת סרטונים והפגנת נוכחות מכובדת באתר שבו כל אחד יכול להפוך לכוכב.

דודו אהרון או התוכן שלכם?

חשוב להדגיש: אמנם לווידיאו – ובמיוחד כשהוא מתוכנן היטב ומופק בתבונה – יש פוטנציאל עצום, ובכל זאת נכון לעכשיו הוא עדיין זוכה לפחות תשומת לב מצד בעלי האתרים והעסקים ביחס לתכנים כתובים ולקידום אתרים "רגיל".

מצד שני מי שיקדים לנצל את הפוטנציאל השיווקי הטמון ביוטיוב יזכה ביתרון משמעותי על פני המתחרים שלו ויגיע ללקוחות פוטנציאלים רבים, שכן מדי יום נכנסים ליוטיוב המון אנשים, המון המון אנשים – וחלק מהם יכול לגלות פתאום גם את העסק שלכם.

הסיבה לכך היא שאנחנו צופים בהמון תכנים, המון המון תכנים, וגם אם מישהו נכנס כדי לצפות בקליפ האחרון של דודו אהרון, או בפרק של "זגורי אימפריה", הוא עשוי למצוא עצמו צופה בסרטון שאתם יצרתם – ואם הוא אפקטיבי מספיק, בהחלט ייתכן שתזכו בלקוח חדש. בנוסף אנשים רבים, ובפרט כאלה שנמנים על קהל היעד שלכם, מחפשים ביוטיוב תכנים מקצועיים – למה שאתם לא תהיו אלה שמספקים להם אותם?

איזה תוכן מתאים לאסטרטגיית השיווק?

איזה תוכן עשוי להיות אפקטיבי? למשל, במקום תמונה סטטית ומעט משעממת של מוצר כזה או אחר – וידיאו שמציג באופן מחמיא במיוחד את כל האפשרויות שאתם מציעים ללקוחות שלכם.

אופציה נוספת לתוכן שיווקי איכותי היא סרטון קומוניקטיבי שמסביר בפשטות פעולה מסובכת יחסית בתחום מומחיותכם: אם למשל אתם יצרני עץ, תוכלו להפיק וידיאו שמדגים איך לבנות שולחן פיקניק במקום להסתבך עם הוראות מסורבלות ומשעממות, או להציג באופן מושך כיצד ניתן לחדש רהיטי עץ בקלות ובמהירות.

בכל מקרה יש להשקיע גם באופטימיזציה של הווידיאו כך שהוא יתבלט ביחס לאינספור התכנים שמועלים ליוטיוב כל הזמן (מרגע שהתחלתם לקרוא את המאמר ועד עכשיו התווספו לאתר כמה מאות שעות של תכנים חדשים, ועד סוף הסוגריים מן הסתם יועלו עוד כמה וכמה סרטונים).

בפרט חשוב לוודא שהסרטונים ייחשפו לעיני קהל היעד שלכם. בהקשר זה כדאי לדעת כי עפ"י מחקרים שונים אחוזי ההקלקה על וידיאו בהתאם למיקום שלו בתוצאות החיפוש דומים לאחוזי ההקלקה על הלינקים ה"רגילים", כלומר אלה הטקסטואליים, או בקיצור: כדאי מאוד להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.

נתון אחר עלול להפחית את המוטיבציה שלכם להשקיע בווידיאו: שיעור ההקלקה על הסרטונים שבראש תוצאות החיפוש הוא כ-8%, ואילו שיעור ההקלקה על לינק "רגיל" שמופיע במקום הראשון בגוגל הוא כ-20% – אבל גם כך וידיאו שיש בו גם ערך אמיתי לגולשים, יגרום להם להעריך את העסק שלכם ויגביר את הנכונות שלהם לרכוש מכם שירותים או מוצרים (ואם הוא גם ויראלי, אולי אפילו תהפכו לסנסציית רשת…)

תועלת רבה גם בתוצאות החיפושים בגוגל

בנוסף לקהל שיגלה אתכם ביוטיוב, סרטוני וידיאו תורמים גם לאופן בו אתם מוצגים בדפי התוצאות שמחזיר גוגל בתגובה לשאילתות שונות (דפים שנקראים SERP – ראשי תיבות של Search Engine Result Page).

הסיבה לכך שתיראו טוב יותר ב-SERP היא שגוגל משתדל להציג בפני כל גולש את התכנים המתאימים ביותר למה שהוא מחפש, ובהתאם מציג לא רק לינקים טקסטואליים אלא גם תמונה מתוך הווידיאו (שלחיצה עליה מובילה כמובן לסרטון עצמו). בפרט כך הדבר במקרים שבהם גוגל יודע שאנשים מעדיפים הסבר מצולם על פני עוד מאמר (ואל תשאלו אותי איך גוגל יודע, הוא פשוט יודע…) – ומאחר שתמונות מושכות את העין יותר ממילים, יש סיכוי טוב שהגולשים יגיעו לסרטון שלכם ואליכם.

מיתוג, הגדלת נפח התנועה ויותר לקוחות

צפיות מרובות בסרטונים שיצרתם – או, כמובן, כאלה שאנשי מקצוע יצרו עבורכם ובשיתוף פעולה אתכם – הן הוכחה מצוינת שאכן כדאי לכלול את יוטיוב באסטרטגיית השיווק ושיש לכם מה להציע לגולשים, אבל זו כמובן לא המטרה אלא האמצעי בדרך למטרה: מיתוג כמומחים בתחומכם והגדלת נפח התנועה אל האתר שלכם.

על המטרה הראשונה תוכלו לסמן V אם הסרטונים שלכם יזכו לצופים רבים. על-מנת להשיג גם את המטרה השנייה, משיכת הגולשים אל האתר של העסק שלכם חשוב לשלב בווידיאו, בצורה חכמה, לינק לאתר, ולעודד את הצופים ללחוץ עליו. גם קטע ה"אודות" שניתן לצרף ביוטיוב לכל סרטון הוא מקום טוב להנעה לפעולה שכזו, שכמובן משפרת במידה ניכרת את הסיכוי שהגולשים יהפכו ללקוחות שלכם.

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x