הבנת תהליך המיתוג

מיתוג עסקים

כמעט לכל מוצר או שירות שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו יש המון מתחרים. נכון, שלנו טוב יותר 😉 אבל זה לא מספיק: כדי לבדל מוצר/שירות מהמתחרים צריך למתג אותו – ותהליך מיתוג נכון כולל 4 שלבים:

    1. מה אנחנו מבטיחים ללקוח?

כולנו זקוקים לתקווה, להבטחה לחיים טובים יותר – ובהתאם מותג הוא קודם כל הבטחה (שכדאי גם לקיים אותה, כמובן…)

בהתאם, כשאנחנו רוצים למתג מוצר או שירות חדש, הצעד הראשון הוא לזהות את ההבטחה שטמונה בו ואת הערכים שיוצרים אותה.

נניח לדוגמה שפיתחתם משחק כיפי במיוחד שמלמד ילדים אנגלית. במקרה הזה ההבטחה כפולה: להורים מובטחת נחת מילד שמדבר אנגלית כאילו נולד בלונדון + זמן חופשי בזמן שהילדים מועסקים ע"י המשחק ולזאטוטים – הנאה.

מהם הערכים שיוצרים את ההבטחה? למשל "חשוב להשקיע בילדים", "ידע זה כוח", "הורות = אחריות", "אנחנו מוכנים לעשות הכל כדי שהילדים יחייכו" וכו'.

בנוסף למצוא את המכנה המשותף של המותג הספציפי עם מותגים אחרים שאתם מציעים, ולהשתמש גם בו לטובת ההבטחה. אם למשל פיתחתם את המשחק הכיפי במסגרת בי"ס ללימוד אנגלית שאתם מנהלים, כדאי להדגיש שיש לכם ניסיון רב בהקניית השפה, ואם אתם יצרני משחקים באופן כללי תוכלו להבטיח ש"לימוד דרך משחק הוא אפקטיבי במיוחד".

    1. ניסוח ההבטחה

כדי לנסח את ההבטחה המשכנעת ביותר אנחנו צריכים לבחון איך היא באה לידי ביטוי במוצר או בשירות. לשם כך עלינו לשאול את עצמנו המון שאלות:

* מיהם הלקוחות הפוטנציאליים?

* אילו ערכים חשובים להם?

* מה הם יחשבו על המוצר/שירות שלנו?

* אילו רגשות הוא מעורר אצלם?

* מה יגיד לעצמו מי שירכוש מאיתנו את המוצר?

* אילו תכונות יש למוצר/שירות?

* מה התועלת שהוא מעניק למי שרוכש אותו?

* האם המותג תורם גם לחברה, לסביבה וכו'?

את התשובות לכל השאלות הנ"ל (ולאחרות שיצוצו אצלכם במסגרת התהליך) כדאי לרשום בלי לחפש את המילים המדויקות או לנסות לארגן אותן – אלא בעיקר באופן אסוציאטיבי. אחרי שתשלימו את הרשימה תוכלו להתחיל לסגנן, לדייק, לסדר ולגבש את המילים והביטויים לכדי טקסטים שיווקיים שיעבירו את ההבטחה בצורה הטובה ביותר.

    1. שם + לוגו

מותג טוב הוא מותג זכיר, וכדי שיהיה קל לזכור צריך שם קליט ולוגו שמיד מחבר את הלקוח הפוטנציאלי להבטחה שטמונה במותג שלנו.

אני לא אחד המאמינים החזקים בלוגואים, לדעתי מה שחשוב זה שהמוצר יהיה מעולה ואז אין לו בעיה להצליח על אף לוגו

    1. יצירת מודעות למותג

יש הבטחה, יש ערכים, יש ניסוחים מדויקים, יש שם ויש גם לוגו – עכשיו רק חסר שיבוא החתן, ולשם כך צריך להפיץ את ההבטחה, כלומר ליצור מודעות למותג.

יצירת המודעות צריכה להתבצע במקביל הן כלפי פנים (העובדים בעסק, שהרי יש להם חלק נכבד בהפצת ההבטחה וגם המילוי שלה) והן כלפי חוץ. בנוסף חשוב שתהליך המיתוג יתבצע באופן מתמיד ועקבי, כדי להטמיע את ההבטחה עמוק בתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים.

הפצה כלפי חוץ תלויה באופי המוצר/שירות ,אני כמובן יכול לעזור בכל מה שקשור ל OnLine יש לנו ניסיון מוצלח מאד במאות תחומים.

איך נדע אם המיתוג הצליח?

לא תמיד קל לחשב את הערך או למדוד את התועלת המדויקת של תהליך מיתוג. בכל זאת כדאי לבצע בקרה מתמדת לגבי ביצועי המותג ותרומתו לעסק, ולא פחות חשוב לגבי עד כמה הוא אכן מקיים את ההבטחה והולם את ערכי הליבה שהגדרנו – בסופו של דבר מותג חזק ויציב מחייב לא רק הבטחה משכנעת אלא גם מימוש מלא שלה ושם האתגר הגדול.

שתפו אותנו בתהליכי מיתוג מעניינים ששמתם לב אליהם, או מיתוגים שעשיתם לעצמכם לאחרונה ונשאו פירות יפים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *