5 דק’ קריאה 02/12/2020

בניית אתרים מקצועיים בדגש על עיצוב

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
בניית אתרים 🍿 פוסטים כלליים 🫧 קידום אתרים אורגני SEO ⛰️
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

עיצוב אתריםמכירים את הפתגם “אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו”? באופן עקרוני הוא מדויק מאוד בתחומים רבים – אבל כשבונים אתר אינטרנט מקצועי כדאי לזכור שגם לנראות של כל עמוד יש חשיבות. עיצוב אתרים משפיע במידה רבה על חוויית המשתמש של כל גולש וגולשת, ולמעשה אי אפשר להפריד באמת בינו לבין התוכן.

התפקידים החשובים של עיצוב האתרים

העיצוב של כל אתר מביא לידי ביטוי את סדר העדיפויות לגביו, כלומר מבליט עבור המבקרים בו את מה שראוי להבלטה בכל עמוד. כדי להבטיח חוויית משתמש נוחה במיוחד חובה להקדיש מקסימום תשומת לב קודם כל למיקום של כל אלמנט בכל אחד מהדפים באתר. בהקשר זה כדאי לדעת שישנם מחקרים רבים שבחנו את האופן שבו העין האנושית עוברת על אתר אינטרנט, גם בסמארטפון וגם במסך גדול יותר. עוד דגש הוא שימוש בפונטים שונים, בטקסטים מוגדלים או ברקע אחר כדי לעזור לגולשים להפיק מקסימום תועלת מהאתר.

מרכיב נוסף של בניית אתרים מקצועיים בדגש על עיצוב הוא הניווט. לדוגמה, הוספת ציור של בית כדי לאפשר חזרה מהירה ונוחה לדף הבית. עיצוב מדויק גם מסייע לגולשים לקרוא את התכנים שהועלו לאתר בקלות, ומונע עומס יתר ויזואלי שעלול לגרום למבקרים באתר לנטוש אותו תוך זמן קצר, לפעמים גם בלי לדעת למה. 

המסקנה המתבקשת: העיצוב הוא מרכיב משמעותי מאוד בבניית אתרים מקצועיים, הן מבחינת ה-UX והן מבחינת הקידום בגוגל.

מה כולל עיצוב אתרים מקצועי?

בניית אתר מקצועי בדגש על עיצוב כולל שלל החלטות. למשל:

  •  מה יהיה גודל הפונט של כל טקסט, לרבות כותרות, מיקרו-קופי, כפתורי הנעה לפעולה ועוד
  • מה יהיה צבע הרקע בכל חלק של כל עמוד ומה יהיה צבע הפונט
  • האם להציג מראש את כל הטקסט אודות מוצר מסוים או להציג רק טיזר ולאפשר למבקרים לבחור אם הם רוצים לקרוא את ההמשך (באמצעות כפתור “קרא/י עוד”)
  •  איפה יוצג סרגל הניווט
  •  מה יופיע בפוטר
  •  האם לחלק תוכן מסוים לפסקאות קצרות או ארוכות

ויש כמובן עוד שלל החלטות – כך שהשלב הראשון הוא אפיון מדוקדק של האתר, כמובן לפני שמתחילים לבנות אותו.

אפיון האתר לפני בנייה

אפיון האתר, על בסיס אפיון קהל היעד שצפוי להגיע אליו והמטרות שלשמן הוא נבנה, מהווה בסיס גם לעיצוב. כך למשל יש תבניות שמתאימות מאוד לדפי בית, לדפי מוצרים מתאימות תבניות אחרות וגם למאמרים בבלוג כדאי להשתמש בתבניות ייעודיות.

במסגרת אפיון האתר מגובשת גם שפה עיצובית שאותה כדאי להחיל על כל העמודים, באופן טבעי תוך יצירת ההתאמות הנדרשות לסוג התוכן. האחידות והעקביות הן מרכיבים קריטיים, משום שבלעדיהן האתר ייראה מבולגן, לא רציני ואפילו מוזנח – וכך ייתפס גם העסק או הארגון שהאתר שייך לו.

דגשים חשובים לגבי עיצוב אתרים רספונסיביים

אתרים רפסונסיביים, כלומר כאלה שמתאימים את התצוגה לגודל המסך באופן אוטומטי, מציבים אתגרים ייחודיים. הסיבה לכך היא ההבדלים המשמעותיים בין גלישה בסמארטפון לבין גלישה מול מסך גדול שמחובר למחשב נייח. כך למשל המסך הקטן והתצוגה האנכית במובייל מחייבים הצגת תוכן חשוב בחלק העליון של האתר, עוד לפני שהגולש מתחיל לגלול מטה – כדי לשכנע אותו שכדאי לו לגלול. עוד דוגמה לעיצוב שמותאם לאתרים רספונסיביים היא להציג רק טיזר מתוך טקסט שמתאר קטגוריית מוצרים בחנות אינטרנטית. מתחת לטיזר יופיע כפתור שמאפשר את פתיחת המשך הטקסט, וכך יישאר מקום גם במסך קטן למוצרים שמושכים את העין והם אלה שלמעשה הגולש מחפש.

יש כמובן עוד סוגיות רבות הקשורות לבניית אתרים מקצועיים בדגש על העיצוב – מוזמנים להוסיף כאן שאלות או מחשבות בנושא, ואני מבטיח להתייחס לכולן ?

אולי יעניין אותך גם:

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x