היתרונות של תוכן שיווקי

תוכן שיווקי

לכל עסק או ארגון ישנה מטרה: הפצת תפישת עולם מסוימת, הגדלת מספר הלקוחות, להיות מספר אחד בתחום וכו'. דרך משתלמת במיוחד להגיע למטרה, כל מטרה, היא מיצוב העסק כאוטוריטה (באנגלית המונח נקרא Thought Leadership וניתן גם להגדיר אותו כמינוף ידע לטובת השפעה. הוא הוטבע לראשונה בסוף המאה ה-19 ובימינו השימוש בו רווח מאוד, שהרי ידע הוא אחד המשאבים החשובים ביותר ושיווק הוא תורה שלמה).

איך תוכלו גם אתם להיהפך לאוטוריטה בתחומכם? הבסיס לכך הוא תוכן שיווקי. מה זה תוכן שיווקי? אם תרצו לקרוא על כך בהרחבה, כתבתי על זה פוסט שלם שמוקדש לנושא "מה זה תוכן שיווקי והבנת חשיבותו". אם אתם מעדיפים את התמצית במשפט אחד: זהו תוכן בעל ערך אמיתי לציבור שבמקביל תורם גם למאמצי השיווק שלכם וממצב אתכם גבוה בסולם התחרותי.

בכל מקרה חשוב להדגיש: זו לא הדרך הקצרה ביותר, אבל בסופו של דבר היא מניבה יחס עלות-תועלת משתלם במיוחד – ועל מנת ליצור את התכנים המתאימים ביותר לכל עסק ספציפי כדאי קודם להבין מהם היתרונות של התוכן השיווקי.

יצרתם תוכן בעל ערך? עוד אנשים מכירים אתכם

כולם זקוקים למידע (רלוונטי, עדכני, מקיף ומוצג בבהירות) ומחפשים אותו כל הזמן. בנוסף, 9 מכל 10 רכישות מתחילות בחיפוש מקוון. תוכן שיווקי איכותי זוכה תמיד לבולטות של ממש, גם בתוצאות חיפושים רלוונטיים וגם ברשתות חברתיות, כך שיש סיכוי גבוה שהאדם שמחפש מוצר או שירות בתחום פעילותכם ייחשף אליו, ואליכם – ובסופו של דבר המשוואה פשוטה: תוכן איכותי = מודעות רבה יותר למותג שלכם, ומודעות גבוהה = יותר לקוחות.

יצרתם עוד תוכן בעל ערך? עוד אנשים סומכים עליכם

יתרון שני של תוכן שיווקי הוא שבזכותו המותג שלכם ייתפס כבעל ערך של ממש וככזה שאפשר לסמוך עליו.

תוכן שכזה הופך אתכם לאמינים בעיני הגולשים, ולכאלה שיודעים על מה הם מדברים – ומאחר שאינספור מחקרים גילו כי ככל שמידת האמון של האדם בעסק גבוהה יותר כך גדל הסיכוי שהוא ירכוש ממנו מוצרים או שירותים, הרי שגם במקרה זה המשוואה פשוטה: תוכן איכותי = יותר אמון במותג שלכם, ויותר אמון = יותר לקוחות.

המשכתם ליצור תוכן בעל ערך? הגעתם ליותר לקוחות בפחות כסף

שיווק אונליין כולל מבחר רחב של כלים, ובכולם טמונה תועלת: מודעה בגוגל אדוורדס למשל תמשוך אליכם גולשים במהירות, ובאנר פרסומי באתר גדול עשוי לחשוף את המותג שלכם לציבור רחב מאוד – אבל בכל מקרה מדובר ב"לשכור" תשומת לב. הקהל שמגיע אליכם בדרכים אלה מוכן להקדיש לכם מעט מזמנו, אבל לא מעבר לכך.

שיווק שמבוסס על תוכן איכותי לעומת זאת יוצר מצב שבו הציבור רוצה להקשיב לכם וזה לא קורה בכל דרך אחרת. כל תוכן שאתם יוצרים הוא נתיב נוסף לתודעה של עוד אנשים, ומהלב שלהם, הישר אליכם, וכשאותם אנשים יזדקקו לפתרון הם יגלו שכל הדרכים מובילות לעסק שלכם וירצו לרוץ אליכם – כך שתוכן שיווקי בעצם מאפשר לכם להרוויח את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים, לטווח ארוך במיוחד.

המסקנה המתבקשת: בדיוק כפי שבחישוב לטווח ארוך משתלם יותר לקנות דירה מאשר לשכור דירה, כך חכם יותר לקנות תשומת לב תמידית מאשר לשלם שוב ושוב על קבלתה לזמן קצר – והבשורות הטובות באמת הן שבניגוד לקניית דירה, משימה כמעט בלתי אפשרית בישראל 2015, קניית תשומת הלב מחייבת השקעה אבל כל אחד יכול לבצע אותה וליהנות ממנה, ובפרט כשמבינים את היתרונות של שיווק באמצעות תוכן, אם אתה מומחה במשהו זה הזמן ליצר מזה ערך לעוד אנשים.

שתפו אותנו בפעמים שנתקלתם בערך יוצא דופן שגוף עסקי נתן לכם באמצעות תוכן או מקרים יפים שבהם אתם השתמשתם בחוכמה בשיווק באמצעות תוכן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *