6 דק’ קריאה 02/01/2019

קידום אתרים בגוגל – טיפים ודרכים שאסור לפספס

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
קידום אתרים אורגני SEO ⛰️
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

קידום אתרים בגוגל - דני שקד הבלוג

שיווק באינטרנט הוא עולם מגוון שלא מפסיק להשתנות ולאתגר (וזו אחת הסיבות שאני כל כך אוהב אותו), אבל יש גם דברים שנשארים קבועים – למשל החשיבות של הקידום האורגני. קידום אתרים בגוגל מניב את הלידים הכי איכותיים שיש, הופך אתכם ואת העסק שלכם למקור סמכות ולמותג מוערך בתחום שבו אתם פועלים, ההישגים נשמרים לטווח ארוך מאוד וגם מבחינת יחס העלות-תועלת מדובר באופציה משתלמת מאוד. עוד כדאי לקחת בחשבון שבכל דקה מתבצעים בגוגל 4 מיליון חיפושים, מה שאומר שבכל יום יש המון המון חיפושים (ניסיתי להכפיל 4 מיליון ב-60 דקות ואז ב-24 שעות, אבל התוצאה היא מספר עם כל כך הרבה אפסים עד שהעדפתי לכתוב “המון המון חיפושים”…) – ויש סיכוי סביר מאוד שגם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם שואלים את גוגל שאלה שלכם יש תשובה טובה לגביה וגם מוצר או שירות שיכול להתאים להם.

מה כולל תהליך קידום אורגני?

קידום אורגני הוא תהליך. הוא לא חייב להימשך שנים ארוכות, אבל אם מישהו מבטיח לכם “מקום ראשון בגוגל תוך חודש” עוד לפני שבדק את האתר שלכם ואת המתחרים שלכם, ובלי לבצע מחקר מילות מפתח ומחקר שוק, לא בטוח שהוא יצליח לקיים את ההבטחה.

התהליך של קידום האתר שלכם בגוגל כולל מספר פעולות, וכאמור חייב להתבסס על מחקר מסודר ומעמיק. קודם כל נבין מי אתם, מה המטרה של הקידום, מה אתם מציעים ללקוחות, למה הלקוחות שלכם אוהבים אתכם, מיהם המתחרים העיקריים שלכם, מהם הערכים שאתם מאמינים בהם, מהו ה-DNA של העסק ועוד. באופן כללי נשאל אתכם המון שאלות וגם נעזור לכם לענות עליהן (אגב, ההיכרות עם בני האדם שמאחורי העסק היא עוד סיבה שבגללה אני כל כך אוהב לקדם אתרים).

עוד מרכיב בהיכרות שלנו עם התחום שבו אתם עוסקים הוא מחקר מילות מפתח. אחרי שאספנו את כל המידע הרלוונטי, אפשר להתחיל לקדם בפועל – ואת זה אנחנו עושים ב-3 דרכים שלכל אחת מהן תרומה משמעותית למיקום של האתר שלכם בגוגל: הבטחת חוויית משתמש מוצלחת במיוחד, יצירת לינקים חזקים ובדיקות טכניות כדי לא לאבד נקודות אצל גוגל בגלל סעיפים כמו זמן טעינה איטי או שרת אחסון שנופל בתדירות גבוהה מדי.

קידום אתרים בגוגל - דני שקד הבלוג

טיפים חשובים

הטיפ החשוב ביותר כשמקדמים אתר בגוגל הוא לזכור שאמנם הציון של האתר מחושב על-ידי אלגוריתם, אבל בסופו של דבר קהל היעד שלנו מורכב מבני אדם. בהתאם גם כשאנחנו יוצרים פרופיל קישורים, המטרה היא לא כמה שיותר לינקים אלא ערך מוסף אמיתי לגולשים שיגיעו לטקסטים שמהם יוצאים הקישורים – בדרך זו אפשר להיות בטוחים שגוגל לא תתייחס ללינקים כאל ספאם אלא כאל קישור טבעי ואמיתי, ובהתאם תהיה גם התועלת שלו לקידום האתר שלכם.

המחשבה על איך מספקים תועלת אמיתית לגולשים מלווה אותנו לאורך כל הדרך גם כשאנחנו משביחים את חוויית המשתמש. כדאי לזכור שהחוויה מתחילה כבר בדף תוצאות החיפוש בגוגל (יש לא מעט דרכים ליצור תצוגה אטרקטיבית, שביחד עם המיקום הגבוה תמשוך לאתר את הגולשים הרצויים מבחינתנו ומבחינתכם), ושהתאמה מוחלטת לגלישה במובייל היא חובה. מרכיבים משמעותיים אחרים בחוויית המשתמש הם היררכיה ברורה, ניווט פשוט ותוכן בגובה העיניים עם אינפורמציה אמינה ומועילה. טיפ קטן נוסף אבל יקר ערך הוא לעזור לגולשים ליצור אתכם קשר – בכל עמוד באתר ובכל דרך שבה אפשר להשיג אתכם (כולל חיוג ישיר כשגולשים בגרסת המובייל של האתר).

מקווה שעזרתי לכם להבין טוב יותר מהו קידום אתרים אורגני ומהן הדרכים שבהן חשוב לפעול. אם יש לכם שאלות נוספות, אני כאן בשבילכם (ובמשרד של סייט איט יש אפילו מכונת ארקייד, אז ממש כדאי להגיע… ?

 

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

1 תגובה
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תומר
תומר
4 years ago

תוכן מעולה, אני בטוח שזה יכול לעזור ללא מעט אנשים בתחום, כל הכבוד דני.

×

שיחת ווטסאפ

1
0
Would love your thoughts, please comment.x