3 דק’ קריאה 28/05/2015

פייסבוק סגרה את התמיכה למפרסמים ישראלים

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
חדשות 📰
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

FB LOGO

גם אני, כמו רבים אחרים, אוהב את פייסבוק ומאמין שהרשת החברתית שברא מרק צוקרברג היא המצאה מבריקה שהשפיעה, משפיעה ותשפיע לטובה על החיים של המון בני אדם. גם כשהמטרה היא יצירת קשר עם גולשים ומיתוג עסקים ככאלה שכדאי להתחבר אליהם, ישנם לא מעט מקרים שבהם פייסבוק היא דרך אפקטיבית מאוד לעשות זאת – אבל למרבה הצער ראשי הרשת החברתית החליטו שהמפרסמים הישראלים לא מספיק חשובים עבורם, דבר שפוגם ביכולת להשתמש בפייסבוק כאפיק פרסומי.

שירות רק לטייקונים

באופן כללי לא קל ליצור קשר עם אנשי פייסבוק ישראל, וכך למשל חברת הענק לא מפרסמת דרכי יצירת קשר (דבר שהוא טריוויאלי כמעט בכל עסק) אלא מסתפקת במרכז עזרה מקוון – אבל עד לפני מספר חודשים פעל (בברצלונה) מרכז תמיכה למפרסמים הישראלים הקטנים והבינוניים בפייסבוק.

מרכז התמיכה סיפק מענה לכל בעל עסק שנזקק לעזרה כזו או אחרת בפרסום מודעות בפייסבוק במטרה למקסם את התועלת מההשקעה באפיק שיווק זה. מדובר בהחלטה אסטרטגית של החברה, שגם ניסתה להצניע את המהלך ובאופן כללי לא ששה לענות לשאלות אודות הגישה המתעלמת שלה מהמפרסמים הקטנים והבינוניים שהם רוב רובם של המפרסמים בפייסבוק – בזמן שהעסקים הגדולים ימשיכו לקבל שירות, ואפילו ליווי צמוד ויחס אישי במקרים רבים.

האם להפסיק לפרסם בפייסבוק?

מצד אחד, כשגוף מסוים מסרב לתת לך שירות בסיסי, מן הסתם כדאי לשקול טוב טוב אם כדאי לעבוד איתו, מה גם שפרסום ללא תמיכה ושירות עלול להיות לא אפקטיבי מספיק.

מצד שני הכעס (המוצדק) על פייסבוק לא צריך להוות שיקול בהחלטות עסקיות, ורצוי קודם כל לבחון את טובת העסק: הפופולריות העצומה של הרשת החברתית שיצר צוקרברג הופכת אותה גם לאפיק פרסומי שאסור לפסול על הסף, ובמקרים מסוימים סיוע מאנשי מקצוע בתחום השיווק אונליין הוא תחליף מספק לתמיכה של פייסבוק, ובהחלט עשוי להוביל לקמפיינים משתלמים מאוד.

לאחר שפייסבוק סגרה את התמיכה לישראל, הוגשה תביעה מצידה כלפי עורך הדין גיא אופיר שאיים לפרסם פרטים ליצירת קשר עם נציגיה של פייסבוק ישראל. כעבור זמן מה שני הצדדים הגיעו לפשרה והפרטים הנ"ל פורסמו.

טלפונים של פייסבוק ישראל

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x