קידום אתרים אורגני או פרסום ממומן – מה מתאים לכם יותר?

השוואה בין קידום אתרים לממומן

קידום אתרים אורגני לעומת פרסום ממומן בגוגל

הדבר הכי חשוב לכל עסק זה קהל הלקוחות שלו. כדי שיגיעו לקוחות, אנשים שעשויים להתעניין בשירותים/מוצרים שמציע העסק צריכים לדעת על קיומו. בעידן הדיגיטלי שאנחנו חיים בו, על-מנת שלקוחות פוטנציאליים ידעו על קיומו של העסק, אתר האינטרנט שמציג אותו במלוא הדרו צריך להתבלט בדפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים בגוגל.

עד כאן, הכל פשוט ואפילו ברור מאליו, אבל פה נכנסת לתמונה השאלה מהכותרת: מה מתאים יותר לעסק שלכם – קידום אתרים אורגני (SEO) או פרסום ממומן (PPC) בגוגל ו/או פייסבוק, או אפילו אולי כולם?

במילים אחרות, איפה כדאי יותר להבליט את האתר של העסק? בחלק העליון של דף תוצאות החיפוש (שם מוצגות המודעות הממומנות), או בהמשך הדף, שם מופיעים האתרים שגוגל מדרג כאיכותיים ביותר (עבור השאילתה הספציפית שהקליד הגולש)?

כפי שאתם ודאי מתארים לעצמכם, אין תשובה חד-משמעית לשאלה החשובה, אבל מידע עדכני שיעזור לכם למצוא את התשובה הספציפית עבור העסק שלכם – בהחלט תקבלו כאן. מתחילים:

1. עד כמה יהיה קשה להגיע לצמרת תוצאות החיפוש האורגניות?

התחנה הראשונה בדרך למציאת התשובה לשאלה הזאת, היא הערכת רמת התחרות שצפויה לנו אם נבחר באופציה של קידום אורגני.

יש תחומים שבהם התחרות קשה מאוד, כך שבשביל להגיע לאחד המקומות הראשונים בתוצאות החיפושים הרלוונטיים – תצטרכו להשקיע הרבה זמן, כסף, אנרגיה ומאמץ באופן כללי.

זה תקף במיוחד במקרים שבהם העסק שלכם מתחרה בחברות גדולות וחזקות, או באתרים ותיקים מאוד עשירים בתוכן, שזוכים להערכה גבוהה מצד גוגל והגולשים גם יחד.

כיום – יש כלים שמאפשרים לנו להעריך מראש עד כמה קשה יהיה להגיע לצמרת. לדוגמא – SEMRUSH הוא כלי שיכול לספק המון מידע לגבי תפקודם של אתרים מתחרים, החל מכמות התנועה שהם מקבלים דרך תוצאות אורגניות, ועד לסדרי גודל של תקציבים שהם משלמים עבור הקמפיינים הממומנים שלהם!

SemRush

צילום מסך של תפריט של SemRush

אם תרצו לדעת כמה קישורים מצביעים לאתר מתחרה – תוכלו לדעת את זה בקלות, באמצעות כלי כמו MAJESTIC SEO.

במקרה והתחום שלכם לא תחרותי במיוחד, יתכן שתופתעו לגלות שהמתחרים שלכם לא היו צריכים הרבה קישורים מפנים בשביל להגיע לצמרת התוצאות האורגניות!

בדיקת קישורים במג'סטיק

גרפים של השוואת קישורים

דרך קלה נוספת להעריך את גודל התחרות על ביטוי חיפוש כזה או אחר – היא פשוט לכתוב בחיפוש של גוגל "intitle:" ומילת מפתח שמעניינת אתכם. כך תגלו כמה עמודים שהתוכן הזה מופיע בכותרת שלהם קיימים. ממש ככה:

בדיקת תחרות בקידום אורגני

חיפוש "intitle" בגוגל

טיפ קטן למי שמבצע את הבדיקה הזאת – אם הסדר גודל של המספר שמתקבל הוא אלפי תוצאות, התחרות כנראה תהייה קשה. במקרה כזה – כדאי לבדוק ביטויים נוספים, כי יתכן שתגלו שעל ביטוי אחר שהייתם רוצים לקבל דרכו תנועה אורגנית – יש פחות תחרות. לדוגמא – יש 11,200 תוצאות כותרת לביטוי "קייטרינג לאירועים", אבל רק 474 ל"קייטרינג לאירוע", למרות שמדובר באותו הקהל יעד.

אם תבדקו את השטח מראש, תוכלו להימנע מלהשקיע משאבים יקרים (במקרים שבהם סביר להניח שהמאמץ לא ישתלם באמת ולא נצליח לתפוס מקום בצמרת).

2. עד כמה גבוהה ההשקעה הנדרשת בפרסום הממומן?

התחנה השנייה בדרך לגיבוש האסטרטגיה האפקטיבית ביותר היא בדיקת מידת ההשקעה הנדרשת בפרסום הממומן, כלומר בגוגל אדוורדס.

לשם כך, מומלץ להיעזר במתכנן מילות המפתח של גוגל (Keyword Planner), שהגישה אליו היא דרך גוגל אדוורדס. כלי זה נועד להבטיח שאם נבחר באופציית הקידום הממומן, נוכל להשתמש בה בצורה היעילה ביותר והמשתלמת ביותר. הכלי הזה מספק לנו אינפורמציה מפורטת מאוד ותחזית מדויקת למדי לגבי העלויות של כל קמפיין פרסום אותו נרצה להעלות.

אם עבור מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלנו, העלות של כל הקלקה על המודעה גבוהה יחסית (לדוגמא – עשרות שקלים על קליק בודד, עבור עסק קטן בתחילת דרכו), באופן טבעי – האטרקטיביות של ה-PPC פוחתת וכדאי יותר לבחור באלטרנטיבה אחרת, שהיא הקידום האורגני.

כלי תכנון קמפיין ממומן בגוגל

29.69 ש"ח לקליק בודד!

אם מחירם של הקליקים נמוך, הרי שהפרסום הממומן עשוי למשוך לאתר שלנו תנועה רבה בעלות סבירה, כך שכדאי לבחור באפיק שיווק זה (וכאמור, להיעזר ב-Keyword Planner כדי ליצור קמפיין מנצח באמת).

למה הכוונה כשמדברים על מחיר קליקים נמוך? כמובן שהכלי יחסי (תקציב פרסום עבור מודל חדש של רכב, זה סדר גודל שונה לגמרי מתקציב פרסום שיועצת שינה יכולה להרשות לעצמה להשקיע), אבל אם נפשט את הכל בצורה מקסימלית – הכוונה היא למחיר קליק שמניב רווחיות, במקרה שבו אחוז הלקוחות הממירים עומד על בין אחוז בודד ל-5%.

לדוגמא – 100 קליקים במחיר 5 ₪ לקליק (השקעה של 500 ₪), שבזכותם נמכרים 3 מוצאים בשווי 400 ₪ כל אחד (1200 ₪ סה"כ) – מביאה רווח של 700 ₪. (החישוב, כמובן, לא מדויק לגמרי, כי אנו מתעלמים כאן מעלויות ייצור ומיסים). במידה ומחיר הקליק הממוצע היה 12 ₪ – אין ספק שלא היה משתלם להמשיך להריץ קמפיין ממומן כזה.

כל מקרה לגופו, וכדאי לבדוק האם משתלם "להתחיל בקטן", עם מחיר קליק נמוך לכל הדעות (ראו בתמונה), כי יתכן שההשקעה ההתחלתית הקטנה שלכם תעזור לכם לגדול!

קליקים זולים ב-Google AdWords

פחות משקל אחד לקליק 🙂

3. מה אתם מעדיפים, עלייה מידית במספר הלקוחות או הצלחה לטווח ארוך?

שאלה חשובה עוד יותר בדרך להצלחה המיוחלת היא מהי בעצם הצלחה מבחינתכם: גידול מהיר במספר הגולשים המגיעים לאתר (כשלא בהכרח תהיה לכך המשכיות), או הפיכת האתר של העסק למוביל בתחומו ומיצובו ככזה לאורך זמן רב?

שתי המטרות הן כמובן לגיטימיות ובעלות תועלת מבחינת העסק, ובהתאם לבחירת המטרה נגזרת גם הדרך – פרסום ממומן עשוי להוביל לזינוק במספר המבקרים באתר תוך מספר ימים ואפילו כבר ביום השקת הקמפיין, בעוד SEO זקוק לזמן כדי להציג הישגים. בנוסף, קשה יותר לחזות בדיוק מה תהיינה תוצאות הקידום האורגני, גם במקרים שבהם הוא מבוצע באופן מיטבי (עקב תמורות שאינן תלויות בנו, כמו למשל שינויים באלגוריתם, לפיו גוגל מדרגת את דפי האינטרנט), ואילו קמפיין קידום ממומן ניתן (ורצוי) לשפר בכל רגע נתון.

מצד שני, התוצאות של קידום אתרים אורגני נשארות יציבות גם בטווח הארוך (כל עוד לא מפסיכים לקדם את האתר!), בעוד שבדרך השנייה נחווה צניחה משמעותית בנפח התנועה, ברגע שנפסיק לשלם לגוגל אדוורדס או לפייסבוק.

כמו כן, כשבוחנים את יחס ההמרה (כלומר כמה מבין הגולשים שמגיעים לאתר הופכים ללקוחות), מגלים שאם נקודת המוצא אל האתר הייתה תוצאות החיפוש האורגניות – יחס ההמרה גבוה יותר משמעותית, לעומת הגולשים שהגיעו דרך מודעות ממומנות.

גם מחקר של BrightEdge, אחת החברות הגדולות והבולטות בתחום השיווק הדיגיטלי בארה"ב, מחזק את העדפת ה-SEO. לפי מחקר זה, שבחן את מקורות התנועה של אתרים במגוון תחומים, 51% מהגולשים אליהם הגיעו מהתוצאות האורגניות ורק 10% דרך קידום ממומן – בהחלט סיבה טובה להעדיף את הטווח הארוך על פני המהירות.

אז איך מגיעים למקסימום לקוחות?

על-מנת למצות את הפוטנציאל של העסק שלכם, צריך כאמור למצוא תשובות מקיפות ל-3 השאלות הנ"ל.

אם בחרתם בפרסום ממומן, חשוב לבסס את הקמפיין על מחקר מילות מפתח יסודי ועל ניסוח חד של המודעות. אם בחרתם בקידום אורגני, הקפידו להתנהל על סמך ההנחיות העדכניות של גוגל, ובעיקר מומלץ לבסס את התהליך על תוכן איכותי ובעל ערך של ממש לגולשים/לקוחות. בהצלחה! 🙂

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *