5 דק’ קריאה 28/08/2023

למה חשוב כעסקים קטנים ליצור קול ייחודי באתר ובמדיה החברתית?

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
ניהול עסק 💼 פוסטים כלליים 🫧
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

שיווק לעסקים קטנים הוא תמיד נקודת תורפה. כשאין סמנכ״ל שיווק ותקציבים כמו בחברות גדולות, עסקים נוטים להתייחס לשיווק כמותרות שאין זמן להתעסק איתן. אבל שיווק הוא הבסיס ליצירת קהל לקוחות, והיום בעידן המדיה החברתית אפשר לעשות אותו בעלות מינימלית. היתרון הגדול ביותר של עסקים קטנים הוא האישיות. לכן רציתי לכתוב לכם היום על היבט חשוב בשיווק לעסקים קטנים – איך ליצור קול ייחודי באתר שלכם ובמדיה החברתית?

גם אתר וגם מדיה חברתית? לא הגזמתם?

ברור לי שלנהל אתר ולהפעיל חשבונות מדיה חברתית זה אולי לא החלום שלכם. אתם כנראה מעדיפים לפתח את המותג שלכם, להתמקצע בתחום שאתם עוסקים בו, ולנהל את העסק. אבל היום עסק קטן בלי נוכחות באינטרנט ובמדיה החברתית ייאבד פוטנציאל של אינספור לקוחות. רוב הלקוחות מסתכלים על האתרים והפרופילים החברתיים ככרטיסי ביקור. אתר אינטרנט מייצר נוכחות באינטרנט, אמון עם הלקוחות, ומיתוג. הרשתות החברתיות עוזרות ליתרונות של האתר אך מוסיפות היבט חשוב מאוד – קשר אישי ונוכחות חיה. אתר הוא כמו חלון הראווה של החנות. לעומת המדיה החברתית שהיא המוכר שנותן עצה עם חיוך והופך את החוויה לאישית.

למה קול ייחודי חשוב לעסקים קטנים?

כשאנחנו נוסעים לאיקאה או מקדונלדס אנחנו לא מחפשים ייחודיות. אנחנו יודעים מה נקבל ויודעים שכולם יקבלו את אותו הדבר. בעסקים קטנים הסיפור הוא שונה, והמילה סיפור חשובה כאן. היום בעולם של שפע ותאגידי ענק בכל תחום, יותר צרכנים מחפשים את המיוחד, השונה והאישי. לקוחות מחפשים את הסיפור שמאחורי המותג. ופה מגיע הקול הייחודי שלכם כעסק קטן. התוכן באתר שלכם והפוסטים שלכם ברשתות החברתיות הם המפגש שלכם עם הלקוחות. הם ההזדמנות שלכם להגיד – זה העסק שלי, וזה אני.

שיווק לעסקים קטנים: יצירת קול ייחודי באתר של העסק

באתר שלכם הקול יתבטא בעמוד הראשי, בעמודי השירות השונים ובעמודי התוכן. אז איך מייצרים קול ייחודי לעסק או למותג שלכם?

  1. חקר קהל – בשביל ליצור קול ייחודי שמצד אחד יבטא אתכם ומצד שני יהיה אפקטיבי לעסק חשוב להכיר את קהל הלקוחות שלכם. תחשבו על חיי היומיום – אנחנו לא מדברים עם המשפחה שלנו כמו שאנחנו מדברים עם קולגות, כך צריך להתייחס גם לתוכן באתר. תחשבו מה המאפיינים של הקהל שלכם: גיל, תחביבים, עבודה, אזור מגורים וכדומה. כך תוכלו להבין איך תרצו לפנות אליהם.
  2. הגדירו את ערכי המותג/עסק – מהם הקווים המנחים את המותג ואת המוצרים או השירותים שאתם מספקים? מה המסר שאתם רוצים להעביר לקהל? חשוב לשמור על קו אחיד וברור בערכים שאתם מייצגים.
  3. הגדירו מה אתם רוצים שיחשבו עליכם – תשאלו את עצמכם איזה חוויה אתם רוצים לספק ללקוחות שלכם? אילו תחושות אתם רוצים ליצור בהם כאשר הם גולשים באתר או קונים מכם?
  4. צרו את השפה שלכם – לאחר שהגדרתם את המרכיבים החשובים של הקול הייחודי שלכם, הגיע הזמן להוריד את הדברים לפרקטיקה. בשלב הזה תגדירו אוצר מלים וסט של ביטויים שיאפיין את המותג שלכם. תבחרו את המשלב הלשוני בו אתם רוצים לפנות אל הקהל. האם תפנו בשפה מדוברת ופשוטה או בשפה רשמית ומוקפדת? בנוסף תחליטו האם אתם מתייחסים אל המותג בגוף ראשון, שני או שלישי. האם זה ״אנחנו ב-siteIT נעזור לכם ליצור קול״ או ״siteIT יעזרו לכם ליצור קול״. גם אופן הפנייה לגולשים, האם בגוף שני רבים או יחיד? כל בחירה משפיעה על מידת האינטימיות ועל אופי הקשר בין התוכן לקוראים.

שיווק לעסקים קטנים: שמירה על אחידות בין האתר למדיה החברתית

אז יש לעסק שלכם קול ייחודי ויפה שעובר אודישן ב״כוכב הבא״. עכשיו המשימה החשובה היא לשמור עליו אחיד ותואם, גם בהיבט הפנימי בתוך האתר או הרשת החברתית וגם בין המוקדים השונים. לדוגמא, אם אתם נעזרים בכותבי תוכן חיצוניים כמו בקידום אתרים אורגני (SEO), שוב להעביר להם את הקול שיצרתם כדי שימשיכו לכתוב באותו הטון. גם בפרסום ממומן חשוב שהמודעות יהיו תואמות לקול הייחודי שלכם.

התיאום בין המדיה החברתית לאתר לפעמים עלול להיות טריקי. מצד אחד צריך לשמור על קול של המותג, מצד שני צריך להתאים את התוכן למדיה החברתית כדי שיתקבל בברכה אצל הגולשים. כאן חשוב להגדיר מהם המרכיבים המרכזיים של הקול שלכם, ומה ניתן להתגמשות. המדיה החברתית נוטה להגביר את המפגש ה״ישיר״ עם הקהל. לכן אתם יכולים להחליט שבקידום שלכם בפייסבוק אתם קצת פחות רשמיים ויותר אישיים. גם כאן, חשוב שמי שאחראי על ניהול הסושיאל מדיה שלכם יכיר לעומק את הערכים, הטון והשפה של המותג.

כעסק קטן, ברגע שתשקיעו זמן ומחשבה בבניית הקול הייחודי שלכם, הוא יהפוך לחלק בלתי נפרד מהעסק. בזכות שילוב של האישיות שלכם עם העסק תוכלו ליצור מותג ייחודי שלקוחות מרגישים אליו קרבה ואמון. אם תעשו זאת נכון, התוצאות לא יאחרו להגיע. אם אתם חושבים שאין לכם מספיק זמן בשביל זה, זו אף פעם לא בושה להיעזר במומחים.

 

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x