5 דק’ קריאה 15/05/2022

קידום חברות סטארט אפ

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
ניהול עסק 💼 פוסטים כלליים 🫧 פרסום ממומן PPC 🏹
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

יש לי וידוי: קידום חברות סטארט אפ זה תחביב אהוב עליי. זאת אומרת, העולם של השיווק הדיגיטלי, המיתוג, בניית האתרים ושאר המרכיבים של נוכחות מרשימה באינטרנט חביב עליי באופן כללי, ואני מבלה בו לא מעט שעות בכל יום – אבל כשמגיע אלינו לקוח שהוא סטארט אפיסט אני שמח במיוחד.

למה? כי בעלות ובעלי חברות סטארט אפ מיומנים מאוד בלהציג את העסק שלהם ואת הצרכים שלהם, ואנחנו יכולים לעבור ישר לתכל'ס. וכי הם יודעים שכדאי להם להתרכז בדברים שהם באמת טובים בהם ואת כל השאר להשאיר למומחים באותו תחום (כן, התחבאה פה מחמאה לסייט איט…). וגם כי לקדם סטארט אפ זה לקדם חזון שיכול לשפר את החיים של כולנו – כך שזו זכות גדולה (וגם מחויבות משמעותית מבחינתי!)

למה קידום חברות סטארט אפ הוא פעולה חשובה מבחינתם?

קידום חברות סטארט אפ מתבצע מן הסתם בשלב שבו הן עדיין לא מוכרות, ועדיין אין להן לקוחות (או שיש מספר מועט של לקוחות ראשוניים). התהליך כולל גם מיתוג, הגדרה מדויקת של אופי החברה והערכים שמנחים את הפעילות, בידול משחקנים אחרים שנמצאים על המגרש של הסטארט אפ, והבנה מעמיקה של קהל היעד והצורך שהחברה מספקת לו מענה.

כל אלה מייצרים בסיס יציב לפעילות ארוכת טווח, כך שהסטארט אפ נחשף באופן מחמיא ומצליח ליצור רושם ראשוני חיובי במיוחד.

מה כולל תהליך קידום חברות סטארט אפ?

כשאני יושב עם בעל או בעלת סטארט אפ, קודם כל מוקדשים זמן ותשומת לב להיכרות עם החברה והחזון. זאת מפני שזה תמיד מעניין, וגם מפני שקידום סטארט אפ הוא תהליך שמותאם אישית לכל חברה ולמאפיינים הספציפיים שלה.

בין המרכיבים העיקריים:

תוכן לא שיווקי

תוכן מככב תמיד באסטרטגיות שיווק דיגיטלי, ובמיוחד מומלץ במסגרת שייוק חברות סטארט אפ. התוכן לא חייב להתמקד בחברה עצמה, ולמעשה כדאי קודם כל ליצור תכנים לא שיווקיים – אלא כאלה שמספקים לגולשים מידע חדש ומעניין. עולם הטכנולוגיה עשיר ומן הסתם לכל סטארט אפ בכל תחום אפשר למצוא אינספור נושאים שמשיקים לאותו תחום – החוכמה היא לבחור נכון נושאים רלוונטיים במיוחד עבור קהל היעד, כך שהם יזכו לערך אמיתי.

עוד המלצה היא לשלב תכנים מסוגים שונים: טקסטים, וידאו, אינפוגרפיקות, מדריכים וכו'. דגש חשוב נוסף הוא התמדה, כדי ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות הפוטנציאליים.

נוכחות ברשתות החברתיות

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין ויש עוד – כל אלה מקומות מעולים ליצור בהם אינטראקציות מוצלחות עם גולשים שיהפכו עם הזמן ללקוחות. הדגשים העיקריים של המרכיב הזה בקידום חברות סטארט אפ הם התנהלות בגובה העיניים, תגובתיות, מידיות והקפדה על שפה ויזואלית אחידה שתהיה מזוהה עם הסטארט אפ.

פרסום ממומן

עד שהסטארט אפ מתבסס והאתר שלו כמותאם לחברת סטארט אפ הופך למוכר ומוערך – גם ע"י גוגל וגם ע"י הגולשים – כדאי לקדם את החברה באמצעות פרסום ממומן (בגוגל, בפייסבוק ובמקומות אחרים בהתאם למטרה הספציפית). כשהקידום הממומן מתבצע בחוכמה אפשר להגיע ל-ROI יפה מאוד, כך שגם בתקציב נמוך (ובדרך כלל סטארט אפים בתחילת הדרך חייבים לחשוב על כל שקל ושקל שהם מוציאים) ההישגים מרשימים.

על מה אנחנו מקפידים במסגרת קידום חברות סטארט אפ?

האהבה שלי לקידום חברות סטארט אפ מתורגמת למחויבות אמיתית למקסימום מאמץ – גם בשלב התכנון של התהליך וגם בשלב המימוש. אנחנו מקדמים סטארט אפים עם חשיבה יצירתית, ראייה לטווח ארוך, ניסיון עם סטארט אפים מסוגים שונים, והכי חשוב – חיבור עם החברה ועם האנשים שבה.

יש לכם שאלה / הערה / טענה / המלצה / מחמאה / בקשה? מוזמנים לפרט – ואני אשמח להתייחס אליכם ספציפית.

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x