5 דק’ קריאה 25/09/2021

אסטרטגיה שיווקית לעסקים

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
ניהול עסק 💼 פוסטים כלליים 🫧 קידום אתרים אורגני SEO ⛰️
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

אנחנו חיים בתקופה מופלאה, שמספקת לנו המון המון המון אפשרויות – כמעט בכל תחום. גם כשהמטרה היא להגדיל את המכירות של עסק, קטן או גדול, אנחנו יכולים להשתמש במגוון רחב של כלים כדי להבטיח שיווק אפקטיבי. זה החלק הטוב של המציאות, אבל יש גם חלק פחות משמח: גם למתחרים שלכם יש גישה לכל הידע והכלים. והלקוחות הפוטנציאליים שלכם? הם מוצפים באינספור מסרים וגירויים וניסיונות שכנוע. איך בכל זאת מגיעים אל קהל היעד ומצליחים להניע אותו לפעולה? עם אסטרטגיה שיווקית לעסקים נכונה.

למה עסקים צריכים בכלל אסטרטגיה שיווקית?

כשיש לנו מוצר מצוין או שירות מעולה, אנחנו נוטים לחשוב שקל לשווק אותו. נכתוב כמה מילים יפות, נפרסם אותן באתר ו/או בפייסבוק ו/או באינסטגרם ו/או על שלט חוצות על עזריאלי, אנשים יקראו ויגידו לעצמם “או! זה בדיוק המוצר שאני צריך!” וימהרו לקנות. המציאות כמובן מורכבת יותר. בין הלקוחות הפוטנציאליים, אלה שבאמת זקוקים לשירות או למוצר שלנו, לבין השירות או המוצר, יש חומה. החומה מורכבת מהספקנות של הלקוחות שלא ממהרים להאמין להבטחות, מהמתחרים שמנסים גם הם למשוך את תשומת הלב של האנשים, ממגבלות כלכליות ועוד – ובכל מקרה החומה לא מאפשרת להשלים עסקה.

שיווק אפקטיבי הוא כזה שמפרק את החומה. או מציב סולם כך שהלקוחות יוכלו לטפס בקלילות מעליה ולהגיע למוצר שלנו. או מראה להם שאפשר ללכת מסביב לחומה ולהגיע בקלות ובמהירות למקום טוב מבחינתם. או מספק למתעניינים ידיים ממש ממש ארוכות כך שהם יוכלו לשלוח אותן מעבר לחומה ולהגיע אלינו, או כל דימוי אחר שתרצו – וזו בדיוק המהות של אסטרטגיה שיווקית לעסקים: למצוא את הדרך הטובה ביותר לחבר בין בני אדם לבין מוצרים ושירותים.

להכיר את הלקוחות

הבסיס של אסטרטגיה שיווקית לעסקים הוא ללמוד מיהם הלקוחות, ולדעת עליהם עוד ועוד פרטים: בני כמה הם, איפה הם גרים, במה הם עובדים, מה הערכים החשובים להם, איפה הם מסתובבים באינטרנט וכו’. בנוסף חשוב להבין מה הם יודעים עלינו – האם הם שמעו על העסק שלנו, ואם כן, האם הם מזדהים עם המותג? האם הם כבר זיהו את הצורך שאותו מספק המוצר או השירות שאנחנו מציעים? מה גורם להם לשלוף ארנק או להקליד פרטי אשראי?

במיוחד חשוב להבין שהתשובה לשאלה האחרונה יכולה להיות מגוונת מאוד גם עבור אותו מוצר. למשל, אופניים חשמליים. יש מי שיקנו זוג כזה כי הם זולים וכי עלות כל נסיעה בהם אפסית. יש מי שיקנו מתוך מחויבות לידידותיות לסביבה. יש מי שיקנו כי נמאס להם לחפש חנייה, ויש גם מי שיקנו כי זה טרנד פופולרי.

לאחר למידה מעמיקה ואיסוף כל המידע הרלוונטי אפשר לעבור לשלב הבא של גיבוש האסטרטגיה.

ההחלטות החשובות שמבטיחות אסטרטגיה שיווקית אופטימלית

לכל אסטרטגיה שיווקית לעסקים יש 3 מרכיבים עיקריים:

  1. במי מתמקדים – כשאפשר כמובן לפנות לכמה קהלי יעד, וליצור עבור כל אחד מהם אסטרטגיה ייעודית.
  2. איפה פוגשים את האנשים – בגוגל, ברשתות חברתיות, בפרסומות, והאפשרויות כמובן עוד רבות ומגוונות.
  3. הצעה – מה מציעים ללקוחות הפוטנציאליים כדי לקדם אותם אל עבר המוצר או השירות שלנו ובסופו של דבר להשלים עסקה.

התוצרים של האסטרטגיה השיווקית

אחרי שבונים אסטרטגיה שיווקית לעסק אפשר לבנות תוכנית פעולה מפורטת. בתוכנית כבר יופיעו פרטים טכניים כמו סכומי כסף שמוקדשים לכל פעולה, אופי הקמפיין (למשל כזה שמבליט את הצורך של הלקוח או כזה שמתמקד ביתרונות המוצר), יעדים (חשוב מאוד שיהיו מדידים!), מנגנוני בקרה לטובת השבחת התוכנית, חלוקת תחומי אחריות לגבי היישום ועוד ועוד – כך שהתוצאות יהיו הטובות ביותר האפשריות.

יש לכם עוד שאלות לגבי גיבוש אסטרטגיה שיווקית או מימוש התוכניות שנגזרות ממנה? תובנות שכדאי לכולם לדעת? מוזמנים לשתף!

אולי יעניין אותך גם:

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x