7 דק’ קריאה 25/10/2023

Google Ads או מודעות בפייסבוק: איזה קידום ממומן עדיף לרופאים?

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
פוסטים כלליים 🫧 פרסום ממומן PPC 🏹
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

רופאים יקרים, לפני כמה שנים הייתי צריך לשכנע אתכם כמה חשוב להיות בולטים באינטרנט. היום כולם כבר מבינים שבשביל להצליח חייבים נוכחות חזקה ואיכותית במרחב הדיגיטלי. עכשיו השאלה היא איפה עושים את זה? לקידום ממומן לרופאים יש מגוון רחב של אפשרויות פרסום. שתיים מהפלטפורמות הפופולריות והיעילות ביותר כדי להגיע למטופלים פוטנציאליים באינטרנט הן Google Ads ו-Facebook Ads. בואו נבין את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהפלטפורמות כדי לעזור לכם להבין מה האפשרות העדיפה בשבילכם: גוגל, פייסבוק או בכלל שניהם במקביל.

בואו נכיר את Google Ads

Google Ads, או גוגל אדוורדס, היא פלטפורמת הפרסום העיקרית שמציעה גוגל – המלכה הבלתי מעורערת של מנועי החיפוש. Google Ads פועל על פי מודל תשלום פר קליק (PPC), שבו מפרסמים מציעים הצעות על מילות מפתח הקשורות לשירותים שלהם. כאשר משתמש מחפש מילת מפתח ספציפית, המודעה של בעל ההצעה הגבוהה ביותר (מי ששילם הכי הרבה על המודעה) מוצגת בצורה בולטת בתוצאות החיפוש.

היתרונות של Google Ads לרופאים

  • קהל עם כוונות גבוהות: Google Ads ממקדת משתמשים המחפשים באופן פעיל אחר שירותים רפואיים. זה הופך אותה  לפלטפורמה מצוינת למציאת משתמשים עם כוונה ממשית לפנות לטיפול רפואי בזמן זה עם החיפוש בגוגל.
  • מיקוד לפי מילות מפתח: כרופאים אתם יכולים לבחור מילות מפתח ספציפיות הקשורות לשירותים שלכם. כך תבטיחו שהמודעות שלכם יוצגו לקהל הרלוונטי ביותר.
  • הרחבות למודעות: Google Ads מאפשרת הרחבות שונות למודעות, כולל פרטי מיקום, לחצני שיחות וקישורי אתרים, שמסייעים לקשר בין הגולש לרופא וכך להפוך אותו ללקוח.
  • מעקב אחר ביצועים: גוגל מספקת נתונים וניתוחים מעמיקים למעקב אחר ביצועי המודעות שלכם, ועוזרת לכם לחדד את קמפיינים הפרסום שלכם.

חסרונות של Google Ads לרופאים

  • תחרות גבוהה: תעשיית הרפואה והאסתטיקה תחרותיות מאוד ב-Google Ads, מה שעלול מעט להקשות על החשיפה שהקמפיין מבוצע באופן לא מקצועי, ולא על ידי מומחים.
  • עלות: העלות לקליק (CPC) עבור מילות מפתח הקשורות לרפואה ובריאות עשויה להיות יקרה, ועלולה להגביל את תקציב השיווק.
  • מורכבות: יצירה ואופטימיזציה של קמפיינים ב-Google Ads יכולות להיות מורכבות לגזול המון זמן, לרוב מומלץ להיעזר באנשי  מקצוע עם הבנה טובה של הפלטפורמה ונסיון של מעל ל-7 שנים.

מה לגבי מודעות פייסבוק?

פרסום בפייסבוק לרופאים הן חלק מהיצע הפרסום של ענקית המדיה החברתית. הן מאפשרות לרופאים ליצור מודעות ממוקדות במיוחד המופיעות בפיד של המשתמשים ובעמודה הימנית של הפלטפורמה. מודעות פייסבוק משתמשות במודל תמחור של עלות ל- 1000 הופעות (CPM) או עלות לקליק (CPC).

היתרונות של מודעות פייסבוק לרופאים

  • טירגוט איכותי: פייסבוק מציעה אפשרויות טירגוט (מלשון Target) חזקות לקהל, המאפשרות לרופאים לאתר את המודעות שלהם לפי דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגויות ספציפיות.
  • תוכן חזותי: אפשר להשתמש בתמונות ובסרטונים של הליכים רפואיים כדי למשוך מטופלים פוטנציאליים. כמו תמונות לפני ואחרי ברוב המקרים, אך שימו לב שלא ניתן להשתמש בתמונות שפוגעות בפרטיות המשתמשים או כאלה שחופשות חלקי גוף אינטימיים.
  • יצירת לידים: ניתן להשתמש במודעות פייסבוק ביעילות ליצירת לידים, ליצירת קשר או להזמין פגישת ייעוץ.
  • עלויות נמוכות יותר: באופן כללי, מודעות פייסבוק יכולות לעבוד גם עם תקציב נמוך יותר מגוגל אדס, ככה זה גם מבדל אותם.

חסרונות של מודעות פייסבוק לרופאים

  • כוונה נמוכה יותר: ייתכן שלמשתמשי פייסבוק אין אותה רמת כוונות כמו לאלה שמחפשים באופן פעיל בגוגל, כך ששיעור ההמרה עשוי להיות נמוך יותר.
  • התעלמות מפרסומות: משתמשים בפייסבוק חשופים לפרסום רב, וקיים סיכון להתעלמות מפרסומות וחוסר תשומת לב אליהן.
  • עקומת למידה: יצירת קמפיינים אפקטיביים של מודעות פייסבוק דורשת הכרת הכלים ואפשרויות המיקוד של הפלטפורמה.

אז איך נבחר את הקידום הממומן שלנו?

ההחלטה בין Google Ads ל-Facebook Ads תלויה בסופו של דבר ביעדים, בקהל היעד ובתקציב של הפרסום שלכם. הנה כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון:

  • כוונת הקהל: אם אתה רוצה להגיע למשתמשים שמחפשים באופן פעיל ורגיש לזמן שירותים רפואיים, Google Ads עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר שלכם. אם אתם מחפשים ליצור מודעות ולמשוך קהל רחב יותר, מודעות פייסבוק יכולות להתאים יותר.
  • תקציב: Google Ads יכול להיות יקר יותר, אז קחו בחשבון את תקציב השיווק שלכם כשמחליטים. אם יש לכם תקציב מוגבל, מודעות פייסבוק עשויות להציע חלופה משתלמת.
  • סוג מודעה: שקלו את סוג התוכן שבו אתם רוצים להשתמש. אם יש לך תוכן חזותי איכותי או רצון להתמקד ביצירת לידים, מודעות פייסבוק עשויות להתאים יותר. עבור פרסום חיפוש מבוסס טקסט, Google Ads תהיה הבחירה הנכונה.
  • מיקוד: חשבו על רמת השליטה שאתם רוצים על מיקוד הקהל שלכם. פייסבוק מציעה אפשרויות מפורטות יותר, בעוד שגוגל מתמקדת במיקוד לפי מילות מפתח.
  • בדיקה ואופטימיזציה: שתי הפלטפורמות דורשות בדיקות ואופטימיזציה מתמשכות. קחו בחשבון את הכישורים והזמינות של צוות הפרסום שלכם או היעזרו בחברה מקצועית חיצונית.

כנראה שהתשובה הטובה ביותר האם להשתמש בגוגל אדס או במודעות בפייסבוק היא שילוב של השניים. אם תיקחו בחשבון את ההבדלים ביניהם תוכלו להבין איפה תרצו להשקיע יותר מאמצים בתקציב. ככלל, פרסום במגוון של פלטפורמות באינטרנט הוא חיובי ומגביר את החשיפה והנוכחות שלכם בעולם המקוון. כל פרסום ממומן מצריך להבין את היעדים שלכם, קהל היעד והתקציב. לאחר מכן להתאים את אסטרטגיית הפרסום שלכם בהתאם. כך, תוכלו להגיע למטופלים פוטנציאליים רבים ולקדם את המוניטין שלכם כרופאים מובילים בתחומכם.

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x