6 דק’ קריאה 15/01/2019

בניית אתרים לחברות סטארט אפ

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
בניית אתרים 🍿 פוסטים כלליים 🫧 קידום אתרים אורגני SEO ⛰️
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

בניית אתרים לחברות סטארט אפ

אחד הדברים הראשונים שלומד כל סטארטאפיסט הוא לתמצת. להעביר מיד, ובמשפט אחד או מקסימום שניים, את הרעיון המרכזי. הכלל פשוט: אם צריך יותר מדי מילים כדי להסביר למה יש צורך במוצר שמפתח הסטארטאפ, כנראה שאין בו צורך אמיתי. אתרים של חברות סטארטאפ בנויים בהתאם, ולמעשה כל התהליך, כולל אפיון האתר, חייב להיות ממוקד מאוד.

בניית אתרים לחברות סטארט אפ – אפיון אתר

בדרך כלל, המטרה של האתרים שאנחנו בונים היא להרשים לקוחות ולשכנע אותם לבצע פעולה מסוימת (לרכוש מוצר/ים, להזמין שירות/ים, להגיע אל בית העסק, להתקשר אליו, להשאיר פרטי יצירת קשר וכו’). מה המטרה של אתר של חברת סטארטאפ? זו בדיוק השאלה הראשונה שאני שואל את האנשים של החברה (או השאלה השנייה אם הפגישה נערכת במשרדים של סייט איט, מיד אחרי “רוצים לשחק במכונת הארקייד שיש לנו?”).

בדרך כלל אתר לחברת סטארטאפ הוא חלק מכרטיס הביקור שהיא מציגה, ובפרט למשקיעים. שאלות נוספות שחשוב למצוא להן תשובות כדי לאפיין אתר לחברת סטארטאפ הן למה בעצם הוקמה החברה, מהו הצורך שהיא מספקת לו מענה, באיזה שלב של הפיתוח נמצא הסטארטאפ, מהם היתרונות שלו על פני פתרונות אחרים לבעיה שאותה הוא פותר, מהו החזון של החברה, מהם הערכים שלפיהם היא מתנהלת, מה אפשר לחשוף אודות הטכנולוגיות והמוצרים ומה עדיין חובה לשמור בסוד, מיהם בני האדם שמאחורי המיזם, ויש עוד. אחת הסיבות שבגללן אני אוהב לעבוד עם סטארטאפיסטים היא שבמקרים רבים הם כבר ענו על כל השאלות למשקיעים פוטנציאליים כך שהתהליך יעיל מאוד. מצד שני יש גם מצבים שבהם בעל חברת סטארטאפ מגיע בשיחה כזו לתובנה חדשה לגבי המוצר שלו או החברה (ולמרות שלא נדלקת נורה מעל הראש, אלה רגעים מאוד משמחים מבחינתי).

מורכבות אתרי סטארטאפ, או: למה חשוב להבטיח אפס תקלות?

דגש חשוב במיוחד במסגרת בניית אתרים לחברות סטארטאפ הוא הבטחת אפס תקלות. אף סטארטאפיסט לא רוצה לגלות שהאתר שלו לא עולה בדיוק כשהוא רוצה להציג אותו בפני מנכ”ל קרן הון סיכון, או לגלות לינק שמוביל לשגיאה באמצע פרזנטציה בכנס מקצועי נחשב (אמנם תמיד אפשר לצטט את הפתגם על הסנדלר שהולך יחף, אבל אין הרבה משקיעים שמוכנים לשים את הכסף שלהם על סנדלריות…)

בהתאם יבוצעו בדיקות קפדניות במיוחד, באמצעות הכלים המתקדמים ביותר בתחום בניית האתרים. בנוסף מומלץ עבור אתרים לחברות סטארטאפ אחסון אמין במיוחד בשרת מהיר, כך שגם מהירות הטעינה תהיה מרשימה.

בניית אתרים לחברות סטארט אפ - דני שקד הבלוג

בניית אתרים לחברות סטארט אפ – עיצוב אתר

אלמנט נוסף שמייחד אתר של סטארטאפ מאתרים של גופים אחרים הוא העיצוב. שני המפתחות העיקריים ליצירת השפה העיצובית באתרים של סטארטאפים הם דיוק וניקיון.

הדיוק הוא בעצם הדרך שבה העיצוב מבטיח את התמציתיות ההכרחית. לא רק התוכן אלא גם הפונטים, הצבעים, ההיררכיה בכל דף, השילוב בין טקסט לתמונות או וידיאו והמבנה של האתר כולו חייבים להיות מתוכננים בקפידה, כך שכל מי שנכנס לאתר יבין מיד למה כדאי לו לעבוד עם הסטארטאפ. הניקיון משלים את הדיוק ומייצר עוד תחושה רצויה עבור משקיעים פוטנציאליים: שהסטארטאפ לא מבזבז משאבים שלא לצורך אלא מתנהל ביעילות וממוקד כל כולו בלספק פתרון מיטבי לצורך קיים.

בנוסף אנחנו לוקחים בחשבון את המוטיבים הוויזואליים שכבר מאפיינים את הסטארטאפ כך שתיווצר הרמוניה ביניהם לבין מראה האתר. כל מה שכתבתי עד עכשיו הוא כמובן הגרסה התמציתית, ותמיד אפשר להרחיב. רוצים לדעת עוד? מוזמנים לשאול או לפנות אליי – אני תמיד שמח לדבר על בניית אתרים מיוחדים עם Edge ותהליכים מעניינים.

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x