דק’ קריאה 11/02/2024

מה זה גוגל אנליטיקס, מה חשוב לדעת במעבר לGA4 ואיך הוא רלוונטי בשבילכם?

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
קידום אתרים אורגני SEO ⛰️
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

ככל הנראה ששמעתם על, או שאתם כבר משתמשים בגוגל אנליטיקס (Google Analytics). כיום, מיליוני עסקים משתמשים בגוגל אנליטיקס. אם אתם חלק מהם, כדאי לכם לדעת איך אתם יכולים למקסם את הכלי העוצמתי הזה.

קודם כל, מה זה גוגל אנליטיקס?

Google Analytics עוזר לעסקים להבין טוב יותר את האתר והלקוחות שלהם. הוא גם עוזר להעריך ולמדוד את ביצועי השיווק, התוכן והמוצרים ביחס למעורבות המשתמשים. כלי זה אוסף נתונים וממיין אותם למידע שימושי. גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי המהווה חלק מפלטפורמת השיווק של גוגל.

באוקטובר 2020, גוגל הכריזה על שדרוג משמעותי במערכת: Google Analytics 4. אנליטיקס 4 עובר ביסודו מהתמקדות בפעילויות באתר ובצפיות בדף למודל גמיש יותר, מבוסס אירועים. שינוי זה מאפשר ראייה הוליסטית יותר של התנהגות המשתמשים, ומאפשר לעסקים לעקוב אחר פעולות בודדות בצורה מדויקת יותר, להבין את המסע של המשתמש בצורה מקיפה ולהשיג תובנות לגבי נתונים ממוקדי לקוח.

חשוב לדעת – החל מיולי 2023 כל האתרים בעולם שודרגו לאנליטיקס 4, כך שאם לא שדרגתם את האתר הוא יפסיק לספור נתונים. עליכם לשדרג את האתר ולהגדיר אותו מחדש.

איזה נתונים אתם יכולים לראות עם גוגל אנליטיקס?

  • כמה גולשים יש באתר שלכם כרגע.
  • מי ביקר באתר שלכם לאחרונה, גם מבקרים חדשים וגם חוזרים.
  • כיצד גולשים מוצאים את האתר שלכם.
  • אילו אתרים אחרים מפנים גולשים לאתר שלכם.
  • מאיפה מגיעים הגולשים שלכם (מיקום גיאוגרפי).
  • באילו דפים באתר שלכם ביקרו הכי הרבה.
  • Bounce Rate (מספר המבקרים שעוזבים לאחר ביקור בדף אחד בלבד).
  • הזמן הממוצע שהוקדש לצפייה באתר שלכם, בחלוקה לפי עמודים.
  • ועוד ועוד ועוד.

5 סיבות מדוע גוגל אנליטיקס רלוונטי לעסק שלכם

בואו נסקור חמש דרכים שבהן העסק שלכם יכול למקסם וליהנות מכמה מהתכונות של גוגל אנליטיקס:

1. אופטימיזציה של תוכן

על ידי שימוש בגוגל אנליטיקס באופטימיזציה של תוכן למבקרים, תוכלו להרוויח יותר הזדמנויות ליצירת לידים, מכירות וחשיפה כללית מוגברת במנועי החיפוש. גוגל אנליטיקס מסייע לכם להתאים את התוכן שלכם ללקוחות ולהבין איזה תוכן רלוונטי ואיזה לא.

2. שיפור חווית המשתמש

כאשר לקוחות מחפשים לקנות משהו מהאתר שלכם, הם יכולים מהר מאוד לעזוב אותו בגלל חווית משתמש גרועה או פגיעה באמון. בעזרתו תוכלו לדעת מה צריך לשפר באתר שלכם כדי שהלקוחות יישארו זמן רב יותר ויהפכו ללקוחות נאמנים. העובדה שאתם יכולים לדעת בדיוק מה קורה באתר שלכם בכל שלב בדרך מעניקה לכם יתרון עצום.

3. שיפור הקידום האורגני SEO

הוא עוזר לעקוב אחר כמה אנשים מגיעים ממנועי חיפוש ולאן הם הולכים כשהם מגיעים לשם. זה מאפשר ניתוח קל סביב אילו מילות מפתח הן היעילות ביותר ביצירת לקוחות חדשים. גישה לנתונים אלה מאפשרת להיות פרואקטיביים בניהול הקידום האורגני של העסק שלכם.

4. גוגל אנליטיקס הוא חינמי

סיבה מצוינת נוספת לכך שהוא עוזר לכם היא שהוא בחינם! עסקים חוסכים כסף בכך שהם לא צריכים לשלם כדי לאסוף את הנתונים החשובים האלו. לוקח זמן להגדיר את האנליטיקס, אבל ברגע שהוא מוגדר, יש לכם גישה לכל התכונות הפנטסטיות שלו מבלי לשלם.

5. היכרות מעמיקה עם המשתמשים

מספק לכם נתונים דמוגרפיים על הגולשים כמו גיל, מין, תחומי עניין ומיקום גיאוגרפי. אתם יכולים להשתמש בנתונים אלו ליצירת קמפייני שיווק חדשים המתאימים במיוחד לנתונים הדמוגרפיים הספציפיים האלו. בעזרת יכולת הטירגוט (מלשון Target) הגבוהה הזו קמפיינים יכולים לשפר באופן משמעותי את החזר ההשקעה שלכם (ROI).

גוגל אנליטיקס: מאיפה מתחילים?

עם כל היתרונות, בנוסף לעובדה שהוא חינמי, לא להשתמש בו זה כמעט פשע. כיום לא פחות מכ-80% מאתרי האינטרנט בעולם משתמשים בו. אם אתם מרגישים שאתם צריכים ייעוץ מקצועי או תמיכה בהגדרת גוגל אנליטיקס, אנחנו ב-siteIT מסייעים לעסקים רבים בהבנת הכלי השימושי וניצול כל היתרונות שלו. בעזרת הניסיון והמומחיות שלנו, יחד עם היכולות שלו תוכלו להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ולהגדיל באופן משמעותי את החזר ההשקעה שלכם.

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x