דק’ קריאה 18/03/2024

רימרקטינג באנליטיקס בפרסום בגוגל – איך המקצוענים עושים את זה וחוסכים הרבה כסף?

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
פרסום ממומן PPC 🏹
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

יש לכם אתר. אתם משקיעים בו כל הזמן זמן, מחשבה, אנרגיות ומשאבים נוספים. הוא מופיע במקומות מכובדים מאוד בתוצאות חיפושים רלוונטיים ומושך אליו גולשים רבים כל יום. אפשר לסמן וי, האתר ממלא את ייעודו. רגע: האם האתר באמת ממלא את ייעודו? האם מקום ראשון בגוגל הוא מטרה? כל חנות שנכנסים אליה המון אנשים מניבה לבעליה רווח נאה? התשובות הן כמובן לאו דווקא, ממש לא ולא – והמסקנה המתבקשת היא שכל בעל עסק חייב לוודא שהאתר שלו לא רק מושך אליו גולשים אלא גם מפיק מקסימום תועלת מכל כניסה של כל גולש או גולשת.
איך? עם רימרקטינג על בסיס גוגל אנליטיקס בפרסום בגוגל. האנליטיקס היא מערכת שגוגל מעמידה לרשות בעלי אתרים ומקדמי אתרים כדי לעזור להם לעקוב אחרי התנהלות הגולשים באתר. רימרקטינג הוא קונספט – שיווק נוסף למי שכבר יצר אתכם אינטראקציה ברמה כזו או אחרת – והשילוב בין רימרקטינג באנליטיקס בפרסום בגוגל הוא כלי רב עוצמה שכדאי להכיר ולדעת איך להשתמש בו בצורה היעילה ביותר.

רימרקטינג באנליטיקס בפרסום בגוגל: כמה מהגולשים באתר שלכם הופכים ללקוחות?

מחקרים שונים לגבי התנהגות גולשים גילו שחלק משמעותי מסלי הקניות האינטרנטיים נזנחים מבלי שיבוצע תשלום ותושלם העסקה. עפ”י הערכות שונות מדובר בכ-70% מהמקרים שבהם כבר החלה להתבצע קנייה אונליין. באופן כללי רק אחוזים בודדים מכלל הגולשים שמגיעים לאתר הופכים ללקוחות – סדר גודל של 2-3 אחוזים או מעט יותר.

כדי להבין טוב יותר עד כמה אתר אינטרנט, איכותי ככל שיהיה, עלול להיות לא רווחי מספיק אפשר להסתכל על דוגמה: נניח שאתם בעלי חנות מקוונת למכירת תוספי תזונה. מדי שבוע נכנסים לאתר 1,000 גולשים וגולשות. חלקם חיפשו בגוגל מידע רלוונטי ובזכות העובדה שהאתר שלכם מדורג גבוה בחרו להיכנס אליו, אחרים הגיעו דרך מודעה שאתם מפרסמים בגוגל אדוורדס ויש גם כאלה שכבר מכירים אתכם וכתובת האתר שלכם נמצאת אצלם במועדפים. מתוך אותם אלף גולשים, 100 הוסיפו לסל הקניות פריט כזה או אחר, או אפילו יותר מפריט אחד. מתוך אותם מאה לקוחות שהביעו נכונות אמיתית לקנות מכם מוצרים, 30 השלימו את הקנייה – מצד אחד האתר מכר תוספים ל-30 איש, מצד שני ישנם 970 גולשים שיצרו אתכם אינטראקציה ולא הכניסו כסף לקופת העסק, ועכשיו יש לכם בחירה: לנסות לשכנע אותם לקנות תוספי תזונה, או לוותר עליהם.

איזה מידע מספקת גוגל אנליטיקס לטובת רימרקטינג אפקטיבי?

בעזרת גוגל אנליטיקס אפשר ליצור רשימות מפולחות באופן מדויק מאוד, וכך להציע לכל גולש וגולשת שהגיעו אליכם הצעות מותאמות ספציפית. הפילוח קריטי: יש כמובן הבדל בין מי שכבר התחיל לרכוש אצלכם תוספי תזונה ויצא באמצע (למשל עקב הסחת דעת) לבין מי שעבר על כמה דפים באתר אבל לא יצר סל קניות – ואין שום סיבה להציע לשניהם את אותה הצעה.

דוגמאות לרשימות שכדאי להכין בעזרת גוגל אנליטיקס לטובת הרימרקטינג:

  • אנשים שהשלימו רכישת מוצרים – במקרים רבים קל יותר לבצע עוד עסקה עם לקוח קיים מאשר להוסיף עוד לקוח חדש. הפנייה למי שנמצא ברשימה זו יכולה להתבסס על ההיכרות ולכלול הצעה חדשה (“אתם כבר יודעים שהמחיר אצלנו משתלם והשירות מעולה – ועכשיו יש לנו בשבילכם הצעות אפילו עוד יותר אטרקטיביות”).
  • גולשים שיצרו סל קניות ובחרו פריט אחד או יותר אבל לא השלימו את הרכישה – זהו קהל יעד שכדאי במיוחד להשקיע בו, שכן הוא כבר הביע נכונות מובהקת לקנות מכם מוצרים.
  • גולשים שביקרו בדף ספציפי – כך למשל אם באתר שעוסק בתוספי תזונה ישנו דף עם תוכן איכותי אודות אנמיה, כדאי להציע למי שביקר בו ולא ביצע קנייה תוסף ברזל. אם יש לכם באתר דף של מבצעים חמים, כדאי לספק לגולשים שהיו בו עוד הזדמנות ליהנות ממבצע מוצלח.
  • אנשים ששהו באתר פרק זמן ממושך יחסית – ככל שגולש מסוים נשאר באתר יותר זמן, כך סביר יותר להניח שיצרתם אצלו רושם חיובי ועל כן כדאי יותר להשקיע בפנייה נוספת אליו.

עוד אפשרות פילוח בעזרת גוגל אנליטיקס היא לא על סמך ההתנהלות באתר שלכם אלא בהתאם למאפיינים של הגולשים: מגדר, מיקום גאוגרפי, גיל וכו’. אם למשל בעל אתר למכירת תוספי תזונה יודע שקהל היעד הטוב ביותר לקו-אנזים Q10 הוא נשים בגילאי 45-65 כדאי לשקול להציע אותו לכל הגולשות שביקרו לאתר ומתאימות לקבוצת הגיל הנ”ל.

טכנית, איך עובד רימרקטינג?

רימרקטינג מבוסס על קוד מסוים באתר, שמאפשר לבעלי האתר “לעקוב” אחרי מי שביקר בו. באמצעות הקוד הזה ניתן לזהות כניסה של גולש שהיה אצלנו לאתר אחר ולהציג בפניו, בזמן שהוא באותו אתר אחר, מודעה מטעם העסק “שלנו”.

השילוב בין הרימרקטינג לאנליטיקס מבטיח פנייה יעילה במיוחד: אם אנחנו יודעים שאותו גולש כבר יצר לעצמו אצלנו סל מוצרים, נציג בפניו מודעה ספציפית שמיועדת למי שכבר היה מאוד קרוב לקנות מאיתנו, ואם אותו גולש נמצא ברשימת אנליטיקס של אנשים שרק שהו באתר פרק זמן מסוים נציג בפניו מודעה אחרת, שמתאימה לשלב ההתחלתי של מערכת היחסים בינינו לבינו.

עוד כדאי לדעת שהמודעות במסגרת הרימרקטינג עשויות להופיע בכל אחד מאינספור האתרים שנכללים ברשת המדיה של גוגל (GDN – Google Display Network). בהתאם יש לנו סיכוי גבוה “לתפוס” את אותם גולשים שנמצאים ברשימות שהכנו בעזרת האנליטיקס, ושכאמור מהווים קהל יעד מבטיח במיוחד.

איך מכינים בגוגל אנליטיקס רשימה לרימרקטינג?

כדי ליצור רשימה בהתאם לפילוח הרצוי, נכנסים לגוגל אנליטיקס, בוחרים באופציה של “Remarketing”, ואז “Lists”. השלב הבא הוא לחיצה על “Create a new remarketing list” ואז על “Create my own remarketing list using segments”.

בשלב זה ישנן מספר אופציות: אחת מהן היא “Behavior”, שמקנה לנו אפשרויות שונות ובהן למשל “Session Duration” שמאפשר לנו לבחור את כל הגולשים שנשארו באתר יותר מהסף שקבענו (לדוגמה 60 שניות). אחת אחרת היא “Demographics”, שמאפשרת לנו לפלח גולשים בהתאם לגיל, מגדר ופרמטרים אחרים. ניתן גם לשלב בין פילוחים שונים כדי להגיע לגולשים בעלי הפוטנציאל הרב ביותר להפוך ללקוחות, ובאופן כללי האפשרויות הן אינסופיות – ומקצוענים בשיווק דיגיטלי יכולים ליצור כל רשימה שהיא בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל אתר ולהבטיח ניצול יעיל במיוחד של תקציב השיווק.

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
×

שיחת ווטסאפ

0
Would love your thoughts, please comment.x