3 דק’ קריאה 26/07/2015

גוגל מפות: להיזכר במקומות שהייתם פעם לאורך ציר הזמן

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
חדשות 📰
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

מפות

אני יודע איפה אתם נמצאים עכשיו.

טוב, אני לא באמת יודע איפה אתם נמצאים, אבל גוגל יודעת, ולא רק איפה אתם עכשיו אלא איפה הייתם לפני שעה, ואתמול, ושלשום ובכלל, ולא רק איפה הייתם אלא גם איך הגעתם לאן שהגעתם – והחל מקיץ 2015 היא מאפשרת לכם להיזכר בנוחות ובאופן מיידי בכל המקומות שהייתם בהם.

האופציה הזו ממתינה לכם במסגרת גוגל מפות (Google Maps), אחד השירותים שמציעה החברה שלא מפסיקה לשנות את האינטרנט ואיתו את העולם שלנו, ונקראת "קו הזמן שלך" (או באנגלית, Your Timeline). "קו הזמן" זמין הן באנדרואיד והן במחשבים נייחים, ולמעשה הוא מהווה שכלול של אופציה ותיקה יותר בשם Location History שגם היא כללה סקירה מפורטת של כל המקומות בהם היינו – הגרסה החדשה ידידותית יותר ובנוסף מפרטת כאמור גם את דרכי ההגעה לכל יעד ויעד בו ביקרנו.

עוד כולל המסע הנוסטלגי אותו תוכלו לערוך בזכות המעקב המתמיד של גוגל מפות אודות מיקומכם ומעשיכם – מעקב שמתבצע דרך כל המכשירים שבהם אתם מחוברים לחשבון שלכם בגוגל – גם תמונות רלוונטיות, בתנאי ששמרתם את הצילומים מהמקומות השונים שבהם ביקרתם בשירות התמונות של גוגל, הלא הוא ה- Google Photos (שאגב, גם הוא לא מפסיק להשתכלל וכך למשל החל מ-2015 נפח האחסון בו אינו מוגבל).

"קו הזמן" מיועד עבורכם בלבד, והוא אישי שלכם. אם תרצו תוכלו להפוך אותו לעוד יותר אישי, וזאת ע"י שינוי שמות המקומות שבהם הייתם: במקום סתם "הרצל 24 רחובות" – "הבית של סבתוש" או "המקום עם הג'חנון הכי טעים בעולם", במקום ה"פליים בר" – "המקום שבו פגשתי את שרון והחיים שלי השתנו" וכו'.

גוגל מפות, מה לגבי הפרטיות?

חשוב להדגיש כי המידע המפורט אודות כל אדם נגיש עבורו בלבד כך שהשירות החדש אינו פוגע בפרטיות (מה גם שממילא, עושה רושם, אנחנו נוטים לוותר עליה).

כמו כן ניתן למחוק מהתיעוד, בפשטות ובקלות, מקומות שאנחנו מעדיפים להעלים את העובדה כי ביקרנו בהם – בין אם כדי להיות בטוחים שאף אחד לעולם לא יידע שהיינו שם (למשל אם הודענו בעבודה שאנחנו חולים אבל נסענו לחרמון…) ובין אם הסיבה היא שאנחנו מעדיפים לא להיזכר בהם (למשל אם חיכינו מתחת לבית של האקסית לילה שלם…)

בנוסף אפשר לשנות את הגדרות הפרטיות ובפרט לבטל באופן גורף את רישום המיקומים שלכם ע"י גוגל. באופן כללי החברה מקדישה לאחרונה תשומת לב לנושא הגנת הפרטיות של הגולשים ומתחייבת לשקיפות מלאה, בין השאר באמצעות כלי בשם My Account שעוזר לכל גולש לדעת טוב יותר מה גוגל יודעת עליו וכן לבחור בקלות מה הוא רוצה שגוגל תדע עליו ומה לא.

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

5 תגובות
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ברוך אשכנזי
ברוך אשכנזי
1 year ago

איך אפשר לראות את התמונות שצילמתי ומאוחסנות בגוגל תמונות, על ציר הזמן?

אליאס
אליאס
3 years ago

אהבתי מאד את המאמר, כל הכבוד דני

אליאס
אליאס
3 years ago

לדעת ציר הזמן

y7ya243@gmail.com
y7ya243@gmail.com
4 years ago

גם אני קרה לי

מוריס
מוריס
5 years ago

שלום רב, היה מקרה שגוגל מאפ הראה מסלול שנעשה ממקום עבודתי בקריון ביאליק ל קריית אתא וגם חזרה אחרי שעה אבל בפועל אני נשארתי כל הזמן בקריון, מה ההסבר שלכם?

×

שיחת ווטסאפ

5
0
Would love your thoughts, please comment.x