7 דק’ קריאה 17/10/2019

בניית אסטרטגיית שיווק לעסקים

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
בניית אתרים 🍿 פוסטים כלליים 🫧
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

ישנם אינספור עסקים עם מוצרים איכותיים, עם שירות טוב, הם עובדים קשה בעסק, אך עדיין לא מצליחים להגיע לתוצאות הרצויות. כיום שיווק בדיגיטל הוא חלק עיקרי בעסק, ועל מנת להצליח צריך ליצור אסטרטגיית שיווק אינטרנטית שתבדל אתכם מהמתחרים, תדגיש את היתרונות שלכם, ותציב אתכם במקום שבו אתם רוצים להיות.

בניית אסטרטגיה שיווקית היא אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים לעשות, עוד לפני הבנייה של האתרים והקידום שלהם – כי אין דבר יותר מספק מרגע הפיצוח של הערך המוסף של העסק, ושל הדרך הטובה ביותר לספר עליכם לכל מי שאתם יכולים לעזור לו. 

בעמוד הזה אני נשתף אתכם בכמה מהתובנות שלי בנושא, ונתאר את הבסיס ההכרחי של כל אסטרטגיה מנצחת (ואם תרצו להתעמק עוד – מוזמנים לפנות אליי, או לשאול כאן כל שאלה שמעניינת אתכם).

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים

בניית אסטרטגיית שיווק לעסקים – חיבור בין לקוח למוצר

הבסיס של בניית אסטרטגיית שיווק הוא פשוט: יש לכם מוצר או שירות שאתם יודעים עד כמה הוא איכותי. השאלה הראשונה שתישאל במסגרת התהליך היא למי הוא מספק תועלת, כלומר לאפיין – במדויק ובמפורט – את קהל היעד של אותו מוצר או שירות. השאלה השנייה המתבקשת היא איך לוודא שכל לקוח ולקוחה פוטנציאליים יכירו את המוצר או השירות וירצו אותו. התשובה היא USP, ובהמשך תמצאו על כך הסבר מפורט.

זה הכל? כן ולא.

מצד אחד אם יש לכם תשובות מלאות לשתי השאלות הנ”ל, מצבכם טוב מאוד. מצד שני, אי אפשר להתבסס רק על אינטואיציה אלא נדרש מחקר מסודר כדי לאפיין את הלקוחות ולמצוא את הדרכים האפקטיביות ביותר לחיבור איתם. בנוסף אסטרטגיית שיווק מיטבית כוללת גם התייחסות לתמחור, להפצה ואפילו לייצור, כך שמדובר בתהליך. הבשורות הטובות הן שאמנם נדרשת השקעה של זמן, תשומת לב, חשיבה וכסף כדי לגבש אסטרטגיה נכונה – אבל ברגע שמתחילים לפעול לפיה, הזינוק במכירות דרמטי.

התועלת הכפולה של פילוח קהל היעד

היכולת לפלח את הקהל  שאליו אנחנו מכוונים בדיגיטל, כיום גדולה מאי פעם. ניתן להגיע לקהל ממוקד פר התנהגות, לפי הכנסה, תפקיד, מיקום גאוגרפי עד לרמת קילומטר בודד, לפי תאריכי לידה, תחומי עניין, כמו כן, גיל, מגדר, השכלה, מצב משפחתי, מאפייני הפעילות באינטרנט, העדפות צרכניות ועוד – המידע שניתן לאתר ולהשתמש בו הוא אינסופי כמעט, וכשעושים את זה הרווח כפול:

  1. השיווק פונה רק למי שיש סיכוי סביר שאכן יהפוך ללקוח משלם – וכך נחסכות הוצאות מיותרות.
  2. אפשר לדייק את המוצרים והשירותים שהעסק מציע – על בסיס ההבנה המלאה של צרכי הלקוחות וההעדפות שלהם.

מה ה – USP שלכם?

לפני 2 דקות הבטחתי לכם הסבר מפורט על מה זה USP, (Unique Proposition Selling) והבטחות כמובן צריך לקיים.

USP ראשי תיבות של הביטוי Unique Selling Proposition. התרגום המילולי הוא הצעת ערך ייחודית, אפשר גם הצעת ערך שמבדלת אתכם מהמתחרים שלכם, ועוד אופציה היא הצעה שאי אפשר לסרב לה.

בכל מקרה ההצעה ללקוח מבוססת על הערך המוסף של העסק, כלומר למה כדאי לאדם לבחור בכם מבין כל האפשרויות הקיימות (וכמעט תמיד יש לו בחירה רחבה). הערך שאתם מציעים יכול להיות פונקציונלי (למשל “המכונית שתשמור על המשפחה שלכם בטוחה”, “המשלוח הכי מהיר בעיר – הפיצה כבר אצלך בדלת”, “רוצה להיות באחד המקומות הראשונים בגוגל? עם הידע שלנו זה קל” וכו’) ויכול להיות גם אמוציונלי (לדוגמה חברת מזון שממתגת את עצמה כבית כדי ליצור תחושת שייכות, או “עם XXX אתה יכול להיות מי שאתה באמת” על-מנת ליצור תחושת חופש).

כשיש תשובה טובה ל”מה?”, אפשר למצוא תשובות טובות גם ל”איפה?” ול”איך?”. המקום שבו תציגו בפני קהל היעד את ההצעה הייחודית יכול להיות פיזי או דיגיטלי, או גם וגם, ובניית המסר המדויק ביותר היא בהתאמה על בסיס הערך או הערכים שאתם יודעים לספק.

חשוב מאוד: הבטחות צריך לקיים. USP מרשים שאין לו אחיזה במציאות לא יעבוד לטווח הארוך, ואם אתם פה כדי להצליח לאורך זמן (מדיניות מומלצת, כמובן) כדאי להקפיד על הכלל הזה.

למה לבחור בי?

אני יכול לדבר על שיווק ואסטרטגיה במשך שעות, ומאחר שאני לא מאמין שהסנדלר צריך ללכת יחף, מן הסתם כדאי שאשווק גם את עצמי. מצד שני, הנחתום אינו מעיד וכו’, ולמען האמת השימוש בפתגמים נועד לחפות על המבוכה הקלה שמתעוררת אצלי עכשיו. 

אבל יש גם פתרון – 3 משפטים תמציתיים:

  • בניתי אסטרטגיות שיווק לעסקים מכל הסוגים וכל המינים.
  • אני כל הזמן לומד את התחום ומתעדכן (תמיד יש מקום ללמוד עוד!).
  • אכפת לי ממך. 

אני יודע שהמשפט האחרון הוא קצת בעייתי, כי אנחנו עדיין לא מכירים – אבל עד היום עם כל הלקוחות של Site It, נוצרה גם מעורבות רגשית במקביל למחויבות המקצועית. בניית אסטרטגיית שיווק יכולה לעזור לך ולעסק שלך? הנושא מעניין אותך? אני תמיד אשמח לדבר איתך עליו – כולל על כוס קפה ?

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x