7 דק’ קריאה 13/09/2018

שיווק בדיגיטל: מהו האפיק השיווקי שמוכר הכי טוב נכון ל 2018?

Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מכירות 📊
single_content_wave
single_banner_wave
single_content_wave_mob

 

ערוץ פרסומי הכי טוב?

שיווק בדיגיטל הוא עולם דינמי מאוד, וטבעי שמי שחי בו ירצה לדעת כמה משאבים להשקיע בכל אפיק שיווקי.

אמנם באופן עקרוני כל ניסיון להשוות בין האפיקים השונים הוא כמו תחרות בין אופניים חשמליים לרכבת – כפי שכדי לדעת באיזה אמצעי תחבורה מומלץ להשתמש צריך קודם לדעת אם המטרה היא להגיע מנהריה למודיעין או להתנייד בתוך העיר, כך לכל אפיק יתרונות וחסרונות ובעיקר מקרים שעבורם הוא הפיתרון האופטימלי ומצבים שבהם הוא פחות אפקטיבי – ובכל זאת כדאי לבחון את מידת העניין בכל אפיק שיווקי מצד לקוחות פוטנציאליים.

מי שעשו זאת הם אנשי MOZ, אחת החברות המובילות בעולם השיווק בדיגיטל. לפני מספר שבועות (מרץ 2016) פורסמו באתר של החברה, שהמוטו שלה אגב הוא "הופכים את האינטרנט למקום יותר טוב ואוהבים כל רגע בדרך", תוצאות מחקר שניסה להשוות בין 4 אפיקי השיווק העיקריים הקיימים כיום:

1) קידום אתרים אורגני, הלא הוא ה- SEO הוותיק והחביב.

2) קידום ממומן – PPC – ובעיקר בגוגל אדוורדס ובפייסבוק.

3) שיווק ברשתות חברתיות – SMM – שכידוע משמשות גם כזירה לפעילות עסקית שוקקת.

4) שיווק מבוסס תוכן – Content Marketing – אמנם ביל גייטס הכתיר את התוכן כ"מלך" של האינטרנט כבר ב-1996, וכמובן שגם SEO וגם SMM נשענים בין השאר על תכנים בעלי ערך אמיתי, אבל Content Marketing הוא אפיק שיווק חדש יחסית שכולל יצירת תוכן ברמה גבוהה במיוחד ומינופו לטובת מיתוג העסק כמוביל, משיכת גולשים אליו וביסוס מערכת יחסים הדוקה ועמוקה איתם.

המחקר נערך אמנם בארה"ב, אולם הנתונים מספקים אינדיקציה טובה גם לגבי הנעשה בארץ, ובכל מקרה כדאי לצלול מעט אל המספרים. אם אתם מעדיפים רק את השורה התחתונה, הרי ש:

* לא כדאי להספיד את ה-SEO: הוא מעורר את העניין הרב ביותר והוא גם השירות שהכי סביר שלקוחות פוטנציאליים יהיו מוכנים לשלם עבורו.

* גם ל-PPC שיעור המרה גבוה יחסית.

* העניין ב-SMM וב-Content Marketing נמצא במגמת עלייה מובהקת, אולם המוכנות של הלקוחות הפוטנציאליים להשקיע בכך כסף עדיין נמוכה למדי.

היצע

עוד לפני הביקוש בחן המחקר את הצד של ההיצע, והתוצאות:

כמעט כל החברות בתחום השיווק הדיגיטלי שהשתתפו במחקר (וליתר דיוק 98% מהן) מציע SEO, הרוב המכריע (87%) מספק שירות SMM למי שמביע בכך עניין, וגם ה-PPC וה-Content Marketing נהנים מפופולריות גבוהה – 3 מכל 4 חברות עוסקות גם בכך. לשם השוואה, שירותים אחרים כגון ניהול מוניטין (ORM), עיצוב חוויית משתמש (UX) ויח"צ דיגיטלי הוצעו ע"י 30 עד 60% בלבד מבין למעלה מ-1,000 החברות שנכללו במחקר.

ביקוש

ההתעמקות בצד של הביקוש התבססה על גיבוש רשימות מילות מפתח שמצביעות על חיפוש אחד מאפיקי השיווק הדיגיטלי הרלוונטיים.

מי שסיפק את הנתונים המפורטים והמדויקים היה כמובן ה-keyword planner של גוגל, והתוצאות:

למקום הראשון הגיע ה-SEO, עם 934,060 חיפושים;

בהמשך דורגו ה-SMM עם כ-677,000 וה-Content Marketing, עם כ-550,000 חיפושים;

ואילו המילים והביטויים שמצביעים על עניין ב- PPC Management זכו במצטבר לקצת פחות מ-83,000 חיפושים.

המסקנה: קידום האתרים האורגני הוא עדיין אפיק השיווק שמעורר את העניין הרב ביותר, אבל הפער בינו לבין השיווק ברשתות החברתיות והשיווק מבוסס התוכן כבר אינו מאוד גדול.

עניין גם ברכישת שירות ולא רק באפיק השיווקי באופן כללי

המחקר לא הסתפק באומדן היקפי החיפוש אלא צלל עוד יותר לעומק.

לאחר שבחן את רמת העניין שמעוררים אפיקי השיווק השונים באופן כללי, נעשה ניסיון לקבל אינדיקציה למידת הנכונות של המחפשים לשלם עבור כל שירות – באמצעות בדיקה כמה מתוך כל החיפושים הם כאלה שניתן לזהות בהם רצון לשכור את שירותיה של חברה כזו או אחרת (כלומר כללו מילים כמו "prices", "costs", "service", "company" וכו', ולא רק מונחים מקצועיים).

התוצאות:

18% מהחיפושים בתחום ה-SEO היו כאלה שהעידו על נכונות להשקיע כסף בקידום האתר בדרך זו.

למקום השני הגיע ה-PPC עם 10%, מייד אחריו ה-SMM עם 8%, ואילו רק 4% מהחיפושים הרלוונטיים ל-Content Marketing ו- YouTube כללו אינדיקציה לנכונות לשלם על כך.

המסקנה המתבקשת: שיווק מבוסס תוכן מושך לא מעט תשומת לב, אבל מדובר בעיקר בעניין תיאורטי. ה-PPC אמנם פחות אטרקטיבי באופן כללי, אבל יש סיכוי גבוה יחסית למכור את השירות למי שמתעניין בו.

אז מה עושים בשיווק בדיגיטל?

אם אתם עוסקים בשיווק דיגיטלי, כדאי להציע SEO ובמקביל לשכלל את יכולות השיווק ברשתות חברתיות וה-Content Marketing.

אם אתם זקוקים לשיווק דיגיטלי – רוב החברות בתחום מציעות את כל 4 האפיקים, ומה שחשוב הוא השימוש המדויק בכל אחד מהם כך שתיווצר סינרגיה אפקטיבית. כדאי גם להעדיף אנשי מקצוע שכמו החבר'ה מ-MOZ משתדלים להפוך את האינטרנט למקום טוב יותר ואוהבים כל רגע בדרך (רמז: סייט איט J)

text_line_top
Dani shaked, siteit and evil twin
דני שקד|מנכ"ל ומייסד סייט איט ו Evil Twin
מומחה בשיווק באינטרנט. מתעסק כבר שנים רבות בבניית אתרים וקידום אתרים באינטרט, המטרה של הבלוג היא להנגיש לכם את כל המידע שלמד.
text_line_bottom
Subscribe
Notify of
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x