טעויות נפוצות בבחירת מומחה לשיווק באינטרנט

טעויות נפוצות בבחירת מקדם אתרים

יש לכם עסק איכותי אבל לא מספיק אנשים מכירים אותו? בסך הכל מצבכם טוב. הגעתם למסקנה שצריך לשווק אותו באינטרנט? מצבכם משתפר והוא כבר כמעט טוב מאוד. עכשיו, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקרוא את המאמר, לא ליפול לטעויות הנפוצות שהרבה אנשים שמחפשים מומחי שיווק באינטרנט עושים – ותהיו כבר על טוב מאוד 🙂

אחרי שתבחרו נכון חברה שמתמחה בשיווק אונליין והיא תתחיל לעבוד עבורכם – המצב כבר יהיה מצוין! ועכשיו, בלי לבזבז עוד זמן, הנה 5 שגיאות שאפשר לדלג מעליהן בקלילות, עם קצת מודעות:

1. החברה הראשונה שצצה כשכותבים "קידום אתרים" – היא לאו דווקא הבחירה האופטימלית

כשמחפשים מקצוענים בשיווק באינטרנט, הגיוני לכתוב בגוגל "קידום אתרים" או "חברה לקידום אתרים" ולבחור בחברה או במומחה שנמצאים במקום הראשון – תכל'ס SEO זה הבסיס של כל התחום, ומי שהגיע לפסגה עם מילת המפתח הזאת חייב להיות הכי טוב, לא?

לא.

או, ליתר דיוק, לא בהכרח.

הדבר היחידי שאפשר לדעת בוודאות על החברה שנמצאת במקום הראשון בחיפוש הזה – זה שהיא משקיעה הרבה מאמצים כדי לקדם את עצמה. לא עדיף חברה שמשקיעה את הזמן, המרץ, הידע, הניסיון, האנרגיות והיצירתיות בלקדם אתכם?

באופן טבעי, בתחום כמו קידום אתרים, שבארץ – מורכב לרוב מחברות קטנות עד בינוניות (והרבה פרילאנסרים), רוב הזמן של העובדים מושקע בלקדם את הלקוחות, ולא את החברות עצמן. זאת בדיוק הסיבה שבגללה כדאי להשקיע יותר מאמץ ולחקור מעבר למה שרואים מעל פני השטח (ליתר דיוק – בפסגה של תוצאות החיפוש בגוגל, עבור ביטוי כמו "קידום אתרים"). ייתכן שהמומחה לשיווק דיגיטלי שיכול לתת תמורה נהדרת למחיר שהוא גובה – לא נמצא אפילו בעשרת העמודים הראשונים של תוצאות עבור הביטוי הספציפי הזה.

2. לא לבחור מומחה שלא מבין בתחום שלכם

לפעמים אומרים על מומחים בשיווק שהם יכולים למכור קרח לאסקימוסים. אני מעולם לא ראיתי מישהו מוכר קרח לתושבי אזור הקוטב הצפוני, ובכלל – הם מעדיפים להיקרא "אינואיט"" (זה ברבים. ביחיד – השם הוא "אינוק", ולמעשה יש גם הבדלים בין קבוצות שונות. תושבי גרינלנד, למשל, מבקשים שיקראו להם "קללית").

המסקנה: כדאי לבחור איש מקצוע שמבין בתחום שבו אתם עוסקים. אם, לדוגמה, העסק שלכם מוכר אופניים חשמליים, חפשו מקצועני שיווק אינטרנטי עם ניסיון בחברות דומות לשלכם. רק מי שמבין באופניים, בתרבות רכיבה מתקדמת, בטכנולוגיה, בגאדג'טים, בטרנדים, באקולוגיה, בבני נוער וכו' – יוכל באמת להזניק את העסק שלכם למקום שמגיע לו.

אין לכם סיבה לפחד מהעובדה שאותו המומחה דואג לפרסם גם מתחרה ישיר שלכם. במידה וגם אתם וגם המתחרה תקודמו בצורה טובה ותגיע לתוצאות הראשונות – סביר להניח ששניכם תקבלו סדר גודל דומה של תנועה רלוונטית לאתר שלכם וגם אתם וגם המתחרה תצאו מורווחים.

3. לא לוותר על המלצות של לקוחות

צניעות זו תכונה שאני מאוד מעריך, אבל כשמישהו ממש טוב בשיווק באינטרנט – הוא יכול למצוא בקלות לקוחות שימליצו עליו.

חוסר רצון להשתחצן הוא גם לא סיבה לא להציג תיק עבודות, ובטח לא אם הוא מרשים.

בקיצור, כשאין תיק עבודות ואין המלצות, ממשיכים לחפש.

4. הגודל דווקא כן קובע

זה כיף לעבוד עם משרד פרסום גדול, בעיקר כי אתם מרגישים כמו מנכ"ל תנובה או פלאפון, אבל אם העסק שלכם הוא לא תנובה ולא פלאפון, אל תחפשו את החברה הכי גדולה, אלא את זו שהכי מתאימה לכם. חברת השיווק באינטרנט שהכי מתאימה לכם – היא חברה קטנה עד בינונית, שלא תרוקן את חשבון הבנק שלכם מצד אחד, ומצד שני – תתחבר אליכם באמת, תתאמץ במיוחד עבורכם, והכי חשוב – תגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להתלהב מכם.

5. אל תשלמו מעט מדי

את האמת: אתם נותנים אותו יחס ללקוח שכל הזמן רק מנסה לשלם לכם פחות וללקוח שמשלם מחיר הוגן בלי להתלונן?

סביר להניח שלא, וזה טבעי. מכאן – קל להגיע למסקנה המתבקשת: מי שרק מחפש איך לשלם פחות, מקבל תמורה סבירה (במקרה הטוב). מי שרוצה באמת להצליח, מחפש את האנשים הטובים ביותר ומתגמל אותם בהתאם.

זהו, עכשיו מצבכם כבר טוב מאוד. יש לכם רעיונות נוספים למה לא כדאי לעשות כשמחפשים מומחים לשיווק באינטרנט? תובנות כלליות בנושא? אני אשמח לשמוע מה דעתכם

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *