כיצד להשתמש במתכנן מילות המפתח של גוגל (Keyword Planner)

מתכנן מילות המפתח של גוגל

התרגלנו לחפש בגוגל תשובה לכל שאלה, וגם כשאנחנו רוצים לדעת באילו מילים וביטויים כדאי לנו למקד קידום אורגני וממומן נפנה לשם, וליתר דיוק אל הכלי החינמי ויקר הערך מתכנן מילות המפתח של גוגל (Keyword Planner).

איך נכנסים ל – Keyword Planner?

הגישה לכלי תכנון מילות המפתח היא דרך חשבון הגוגל אדוורדס, תחת הקטגוריה "כלים".

אם עדיין אין לכם חשבון באדוורדס תוכלו פשוט לכתוב "Keyword Planner" או "מתכנן מילות מפתח" בגוגל, ללחוץ על התוצאה הראשונה בחיפוש ואז לפתוח חשבון בקלות וללא עלות ולנצל את כל האפשרויות שמציע ה"מתכנן". תוכלו להיכנס לכלי גם בלינק הזה. תוכלו להכנס לכלי גם בלינק הזה ולהתחבר עם חשבון ה- gmail שלכם.

להרחיב ולצמצם

ה-Keyword Planner מאפשר לנו לבצע שתי פעולות חשובות: להרחיב את רשימת מילות המפתח שעשויות להיות אפקטיביות עבורנו, ולצמצם רשימות שכאלה כך שנישאר עם המילים והביטויים הכי אפקטיביים באמת.

התפריט הראשי של המתכנן – שכמו כל הכלים שפיתחה גוגל השימוש בו פשוט ונוח – כולל 4 אפשרויות:

מתכנן מילות מפתח - מסך ראשי

  1. חיפוש מילות מפתח חדשות באמצעות ביטוי, אתר או קטגוריה
  2. הצגת נתונים של נפח חיפוש ומגמות
  3. שילוב רשימות מילות מפתח כדי לקבל חדשות
  4. הצגת תחזיות של קליקים וביצועי עלות

הראשונה והשלישית מיועדות למי שרוצה להעשיר את רשימת מילות המפתח הפוטנציאליות, והשנייה והרביעית מספקות נתונים מפורטים שבעזרתם נוכל לדעת במה להתמקד.

הצגת נתונים של נפח חיפוש ומגמות

האופציה השנייה בתפריט של המתכנן מספקת לנו נתונים מפורטים אודות כל מילה וביטוי שאנחנו מאמינים שיש להם פוטנציאל.

נניח למשל שאני מטפל בדיקור סיני בכפר סבא (אחד היתרונות בלכתוב את הבלוג הזה הוא שאני יכול לשקוע בחלומות בהקיץ על תחומי עיסוק מגוונים…) ושרשימת מילות המפתח שאני רוצה לבחון היא: דיקור סיני, טיפול בדיקור סיני, מטפל בדיקור סיני, דיקור סיני בכפר סבא, דיקור סיני במרכז, דיקור סיני לילדים, דיקור ילדים, דיקור סיני לתינוקות, דיקור סיני פוריות, דיקור סיני חרדות, טיפול בחרדות, טיפול דיקור להרזיה ומטפל בדיקור סיני המלצות.

טרנדים במתכנן מילות המפתח של גוגל

אחרי הבחירה ב"הצגת נתונים של נפח חיפוש ומגמות" בתפריט הראשי של ה-Keyword Planner נפתחת לנו תיבה שלתוכה נקליד את כל הרשימה הנ"ל (ניתן גם לטעון רשימה קיימת מתוך קובץ). בנוסף נקבע מהו טווח התאריכים שעבורו נקבל את המידע יקר הערך, כשברירת המחדל היא 12 החודשים האחרונים. כמו כן נוכל להנחות את גוגל למקד את הבדיקה, למשל לאזור גיאוגרפי מסוים.

לאחר כל הבחירות הנ"ל נלחץ על "קבל נפח חיפוש" – ונקבל גרף (שמיד נחזור אליו) ומתחתיו רשימה של כל מילות המפתח שהכנסנו עם נפח החיפוש הממוצע בחודש עבור כל אחת מהן וכן רמת התחרותיות (בהתאם לנתונים מגוגל אדוורדס, אבל זוהי אינדיקציה טובה גם לגבי המשאבים הנדרשים לקידום אורגני של אותה מילה או ביטוי). נתון נוסף עבור כל מילת מפתח הוא הסכום אותו כדאי לנו להציע עבור מילת המפתח במסגרת קמפיין בגוגל אדוורדס, וליד רמת התחרותיות מופיע סימן של גרף – אם נעמוד עליו עם העכבר המתכנן יציג לנו את התפלגות כמות החיפושים החודשיים לאורך התקופה שבחרנו, מידע שעשוי להיות יקר ערך עבור מוצרים/שירותים עונתיים.

מיון הרשימה עפ"י נפח החיפוש הממוצע יציג בפנינו תמונה ברורה לגבי המילים והביטויים שבהם כדאי לנו להתמקד לצורך קידום: כך למשל בדוגמה הנ"ל נגלה כי החיפושים הפופולריים ביותר הם "דיקור סיני", "טיפול בחרדות" ו"דיקור סיני בפוריות", ואילו את הביטוי "טיפול דיקור להרזיה" אף אחד לא חיפש (ומאחר שבתור מומחה לדיקור סיני אני יודע שכן יש מטופלים שמגיעים אליי במטרה להרזות, המסקנה היא שאני צריך לחפש מילות מפתח אחרות בהקשר זה).

נפח חיפושים

מיון אחר שעוזר לנו לבחור את מילות המפתח המשתלמות ביותר הוא לפי רמת התחרותיות: אם למשל כמות החיפושים אחרי "דיקור סיני בכפר סבא" ואחרי "דיקור סיני במרכז" זהה אבל לביטוי השני רמת תחרות בינונית ואילו לראשון רמת תחרות גבוהה, סביר להניח שיהיה קל יותר לקדם את "דיקור סיני במרכז".

מעל לרשימה ישנו כאמור גרף – הוא מציג את נפח החיפוש הכולל עבור כל מילות המפתח ברשימה שלנו, לאורך התקופה שהגדרנו. מעל הגרף בצד ימין ישנה תיבה שמאפשרת לנו לקבל גרפים אחרים, ובפרט "מגמות בנייד" ו"פירוט לפי מכשיר" (שמאפשרים לנו לדעת כמה מהחיפושים עבור המילים או הביטויים התבצעו מסמארטפונים, ובהתאם עד כמה חשוב מבחינתנו להשקיע בקידום במובייל) ו"פירוט לפי מקום" (שמציג את הפילוח לפי אזורים בארץ, ועוזר לנו לדעת אם כדאי לנו לבצע קידום עבור חיפושים מקומיים). בפרט כדאי להשתמש באופציות הנ"ל עבור מילת מפתח בודדת בכל פעם כדי לקבל תמונת מצב מדויקת במיוחד לגבי מילות המפתח הטובות ביותר עבורנו.

הצגת תחזיות של קליקים וביצועי עלות

כשהמטרה שלנו היא אופטימיזציה של קמפיין קידום ממומן בגוגל אדוורדס, כדאי להשתמש באופציה הרביעית של מתכנן מילות המפתח של גוגל, "הצגת תחזיות של קליקים וביצועי עלות" שכשמה כן היא – מציגה לנו תחזית לגבי הביצועים הצפויים של מילות מפתח שונות במסגרת קמפיין שכזה.

בדומה לסעיף הקודם, גם כאן מקלידים אל תוך התיבה את מילות המפתח הפוטנציאליות (או טוענים קובץ), בוחרים טווח זמן לגביו תחושב התחזית (ברירת המחדל היא שבוע) ויכולים להנחות את המתכנן להתמקד באזור מסוים או בשפה ספציפית.

לחיצה על "קבל תחזית" תציג בפנינו גרף שמפרט כמה גולשים צפויים ללחוץ מדי יום על מודעה שנפרסם עבור כל הצעת מחיר (כלומר על סמך עלות מקסימלית לקליק), וכן מה תהיה העלות הכוללת.

מתכנן מילות מפתח לקידום ממומן

מעל הגרף ישנם מספר כפתורים: "קבוצת מודעות" – שמציג מידע עבור כל מילות המפתח שהקלדנו גם יחד; "מילת מפתח" – שמאפשר לנו לקבל נתונים ספציפיים לגבי כל מילה וביטוי, ובהם כמות הופעות צפויה, מספר קליקים, מחיר ממוצע לקליק והמיקום הצפוי של המודעה ביחס למתחרות שלה; "מכשיר" – כדי לקבל נתונים מפולחים לפי סוגי מכשירים ובפרט טלפונים סלולריים; ו"מיקום" – שמספק נתונים מפולחים על בסיס גיאוגרפי.

אופציה חשובה נוספת נמצאת מעל לגרף ול-4 הכפתורים הנ"ל בצד ימין: שתי תיבות שמאפשרות להגדיר הצעת מחיר ספציפית ותקציב יומי מקסימלי, וכך לקבל תחזיות מפורטות שעוזרות לנו להגיע לקמפיין קידום ממומן אופטימלי (חשוב להדגיש שהביצועים בפועל עשויים כמובן להשתנות, בהתאם לניסוח המודעה).

חיפוש מילות מפתח חדשות

שתי האופציות הנ"ל מיועדות כאמור למי שכבר הרכיב רשימת מילות מפתח פוטנציאליות.

אם לא גיבשנו עדיין רשימה שכזו, או שאנחנו רוצים להעשיר אותה, נבחר באפשרות הראשונה בתפריט של המתכנן, ועוד לפני זה ניתן לבצע את 3 הצעדים הבאים:

  1. להיכנס לראש של הלקוחות שלנו – כדי לחשוב אילו מילים וביטויים סביר להניח שהם יחפשו. אם למשל הייתי בעל צימר בגליל העליון, הרי ש"צימר בגליל העליון", "צימר בגליל" ו"צימר בצפון" הם בסיס מתבקש מאליו לרשימת מילות המפתח, וכך גם הגרסאות בלשון רבים של הביטויים הנ"ל. המשך חפירה בתוך ראשם של הלקוחות הפוטנציאליים עשוי להניב ביטויים ממוקדים יותר כמו "צימרים יוקרתיים בגליל" או "צימרים זולים בצפון" – כך שהמבט דרך עיני הלקוחות מאפשר לנו גם לראות את עצמנו מבחוץ ולקבל תובנות מועילות לגבי התנהלות העסק באופן כללי.
  2. להקליד את המילים והביטויים מהשלב הקודם לתוך תיבת החיפוש של גוגל (מבלי ללחוץ על ENTER) – כך נקבל מגוגל אפשרויות רלוונטיות נוספות (באמצעות ההשלמה האוטומטית של גוגל) דוגמת "צימר בגליל העליון למשפחות", "צימר בגליל העליון לזוגות", "צימר בגליל העליון עם בריכה מחוממת" ועוד רעיונות שכדאי לקחת בחשבון ולבחון באמצעות המתכנן.
  3. לבצע כמה מהחיפושים שאנחנו מאמינים שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו מבצעים, ולעבור על הטקסטים שמופיעים בדף הראשון של תוצאות החיפוש – כלומר המודעות שמפורסמות בו ותיאורי האתרים. כך לדוגמה ניתן להיתקל בביטויים כגון "צימרים מומלצים בגליל העליון", "צימר רומנטי בצפון", "המלצות על צימרים בגליל" ועוד. עוד נוכל בדרך זו לקבל מושג מי הם המתחרים הבולטים בתחום וגם השראה לגבי ניסוח המודעה או תיאור האתר (כשכדאי כמובן לבדל את עצמנו מהאתרים האחרים).

ובחזרה לסעיף מס' 1 בתפריט הראשי של ה-Keyword Planner, "חיפוש מילות מפתח חדשות באמצעות ביטוי, אתר או קטגוריה". כפי שניתן להבין מהכותרת, הרעיונות שמציע גוגל הן על סמך המוצר/שירות שאנחנו רוצים לשווק, כתובת אינטרנט (דף נחיתה שאליו אנחנו רוצים למשוך גולשים או דף רלוונטי באתר שלנו) וגם על סמך קטגוריה מתוך רשימה מובנית (לדוגמה "תחפושות והשכרת תחפושות").

ניתן להגביל את החיפוש לפי פרמטרים שונים ובעיקר אזור גיאוגרפי ושפה, ובנוסף לקבוע את התקופה שגוגל בוחן (גם כאן שברירת המחדל היא 12 החודשים האחרונים).

אחרי שבוחרים את כל הפרמטרים לוחצים על "קבל רעיונות". בשלב זה יופיע במרכז המסך גרף בדומה לזה שמקבלים ב"הצגת נתונים ומגמות", ומתחתיו שני כפתורים, "רעיונות לקבוצת מודעות" ו"רעיונות למילות מפתח". לחיצה על "רעיונות למילות מפתח" פותחת את כל המילים והביטויים שמתכנן מילות המפתח של גוגל חושב שהם רלוונטיים למוצר/ שירות/ ביטוי/ כתובת אינטרנט/ קטגוריה שבחרנו.

גם את הרשימה הזו ניתן למיין עפ"י כמות חיפושים חודשית ממוצעת ועפ"י רמת תחרותיות, ולמעשה ניתן להנחות את המתכנן לסנן את הרשימה מראש: בצד ימין של המסך בשלב הזה מופיעה תיבה "מסנני מילות מפתח", שדרכה ניתן לבקש להציג רק ביטויים שנפח החיפושים אחריהם הוא מעל לרף מסוים, למשל, או רק מילות מפתח שרמת התחרות עבורן נמוכה-בינונית.

המלצות כלליות

כדאי לגבש רשימת מילות מפתח שיש בה גם מילות מפתח כלליות יחסית וגם ביטויי זנב ארוך (כלומר מילים או ביטויים ספציפיים, למשל "מסעדה טבעונית בירושלים פתוחה בשבת"), וכמו כן ליצור את הרשימה אחרי שבחנתם כמה שיותר חתכים ופילוחים ובפרט חיפושים בניידים.

והכי חשוב: האפשרויות שמציע לנו מתכנן מילות המפתח של גוגל הן רבות ומגוונות, והדרך הטובה ביותר ללמוד איך להפיק ממנו את המקסימום היא פשוט לנסות את כולן ולשחק עם התפריט ועם הפרמטרים השונים עד שמגיעים לרשימת מילות המפתח האולטימטיבית (שגם אותה כדאי לבחון מעת לעת ולרענן במידת הצורך).

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *